Już wiosną tego roku DB poinformowała, że zamówienie u Siemensa będzie jeszcze mniejsze - nie 220 pociągów, ale 189 pociągów. Teraz rzecznik kolei poinformował media o kolejnych cięciach.

Początkowo niemieckie koleje zamierzały zamówić 300 siedmioczęściowych składów nowoczesnych, szybkich pociągów ICx - to miało być największe zamówienie w historii Siemensa, opiewające w sumie na 7 mld euro.

Pierwszą częścią zamówienia było 130 składów, które koncern już zaczął produkować. DB rezygnuje jednak z części zamówienia drugiej transzy, która wynosiła początkowo 90 pociągów. Pierwsza transza ma być gotowa między 2017 a 2020 rokiem. Nie wiadomo, kiedy Siemens dostarczy resztę składów.

Niemieckie media spekulują, że obcięcie zamówienia jest związane z wcześniejszymi kłopotami Siemensa, który miał problem z wywiązaniem się z zamówienia na pociągi ICE 3.