Z raportu przygotowanego przez agencję praktycy.com dla firmy mGenerator wynika, że główną zaletą stosowania rozwiązań mobilnych jest jednak wzrost dostępności sklepu oraz dostosowywanie się do oczekiwań klientów, którzy coraz częściej chcą robić zakupy nie tylko za pośrednictwem komputera, ale również smartfona czy tabletu.
W przypadku zdecydowanej większości firm wyjście naprzeciw ich oczekiwaniom sprowadza się do uruchomienia jedynie mobilnej wersji strony www – stosowną aplikacją może się pochwalić tylko 8 proc. ankietowanych, zaś zarówno stronę jak i aplikację mobilną wskazuje 13 proc. To o tyle zaskakujące, że firmy już stosujące takie rozwiązania gremialnie potwierdzają, iż wprost przekładają się one na wzrost ruchu na ich stronie, co w konsekwencji prowadzi także do większych obrotów.
- Takie rozwiązania zdobyły już ogromną popularność na Zachodzie. Ich szerokie wykorzystanie spowodowane jest m.in. oszczędnością transferu, ergonomią oraz koniecznością dostosowania się do rosnących wymagań użytkowników. Sklepy mogą utrzymywać stały kontakt z klientami, informując ich na bieżąco o czasowych promocjach, rabatach czy akcjach specjalnych – mówi Piotr Krawiec, dyrektor generalny mGenerator.pl, która oferuję różnego typu rozwiązania mobilne.
Ich popularność stopniowo rośnie, ale firmy tak czy owak muszą się na wprowadzenie mobilnych rozwiązań przygotować. Mimo to obecnie większość polskich sklepów internetowych nie oferuje klientom żadnych rozwiązań mobilnych, choć zastanawiają się jaką opcję wybrać.
Jak podaje z kolei firma Accenture średnio aż 30 proc. budżetów przeznaczonych na IT firmy chcą przeznaczyć właśnie na takie inwestycje. W 2012 r. firmy deklarowały przeznaczenie na ten cel 19 proc. budżetów czyli to znak, że nowego trendu nie można lekceważyć. Z badania Accenture wynika, że dla 79 proc. ankietowanych firm uznaje usługi mobilne jako istotne źródło przychodu, podkreślając jednocześnie, że ich rozwój wpłynie pozytywnie zarówno na możliwość prowadzenia na wielu płaszczyznach dialogu z klientem co wskazuje 84 proc. ankietowanych, jak i na rozwój innych procesów biznesowych.