Do Polski dotarło drugie Pendolino

W piątek rano do stacji na warszawskim Grochowie dotarł drugi skład Pendolino - poinformowało wieczorem PKP CARGO. Składy Pendolino w barwach PKP Intercity mają ruszyć na polskie tory w grudniu 2014 roku.

Publikacja: 25.10.2013 21:00

Do Polski dotarło drugie Pendolino

Foto: Bloomberg

PAP

"Transport nowoczesnego pojazdu PKP Intercity odbył się bezproblemowo, bezpiecznie i planowo" - podkreślił cytowany w komunikacie zastępca dyrektora biura kierowania przewozami w PKP CARGO Sławomir Mikstein.

Jak wyjaśniono, z Włoch, przez Austrię i Czechy, aż do granicy Polski pociąg ciągnęła wielosystemowa lokomotywa PKP CARGO E189 Siemens. "Po wjeździe na stację w Chałupkach ok. godz. 20.16, w czwartek, nastąpiła wymiana lokomotywy na inną lokomotywę PKP CARGO, EU07. W piątek, ok. godz. 7.00 rano skład EIC Premium dotarł do stacji postojowej Warszawa - Grochów" - dodano.

Skład Pendolino o numerze ED250-002, który w piątek dotarł do Warszawy jest drugim pociągiem przetransportowanym z Włoch przez PKP CARGO. Pierwsze Pendolinio przybyło do naszego kraju w sierpniu br.

Jak informowała wcześniej PAP rzeczniczka PKP Intercity Zuzanna Szopowska, skład po przyjeździe do Warszawy ruszy na kolejne testy w Żmigrodzie, a później na normalnych liniach kolejowych.

Najprawdopodobniej w listopadzie odbędą się testy na Centralnej Magistrali Kolejowej między Grodziskiem a Zawierciem, przy okazji których ma zostać pobity rekord prędkości na polskich torach. Obecny rekord to 250,1 km/godz. Tym razem kolejarze chcą rozpędzić skład do prędkości 275 km/godz.

W maju przyszłego roku PKP Intercity ma mieć już osiem składów z dwudziestu kupionych. Producent, czyli koncern Alstom, chciałby do końca lutego 2014 r. przekazać do Urzędu Transportu Kolejowego pełną dokumentację potrzebną do dopuszczenia pociągów do ruchu w Polsce. Przedstawiciele koncernu liczą, że dzięki temu w maju przyszłego roku pociąg miałby już wszystkie zezwolenia potrzebne, aby jeździć po polskich torach. W regularnym ruchu Pendolino ma zacząć jeździć od grudnia 2014 r., jednak przewoźnik nie wyklucza, że poszczególne składy będą podstawiane dla pasażerów wcześniej.

PKP Intercity kupiło pociągi od Alstomu w maju 2011 r. Koszt 20 pociągów to ok. 400 mln euro. Kontrakt o wartości 665 mln euro obejmuje także budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat.

Pendolino będzie mogło pokonać trasę z Warszawy do Gdańska w ok. 2 godz. 40 min., trasę do Krakowa w 2 godz. 15 min, do Katowic w 2 godz. 10 min., do Wrocławia w 3 godz. 30 min. Z Gdyni do Krakowa pociągi te przejadą w 5 godz. 20 min, do Katowic w 5 godz. 15 min, a do Gliwic w ok. 6 godz.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?