"Transport nowoczesnego pojazdu PKP Intercity odbył się bezproblemowo, bezpiecznie i planowo" - podkreślił cytowany w komunikacie zastępca dyrektora biura kierowania przewozami w PKP CARGO Sławomir Mikstein.
Jak wyjaśniono, z Włoch, przez Austrię i Czechy, aż do granicy Polski pociąg ciągnęła wielosystemowa lokomotywa PKP CARGO E189 Siemens. "Po wjeździe na stację w Chałupkach ok. godz. 20.16, w czwartek, nastąpiła wymiana lokomotywy na inną lokomotywę PKP CARGO, EU07. W piątek, ok. godz. 7.00 rano skład EIC Premium dotarł do stacji postojowej Warszawa - Grochów" - dodano.
Skład Pendolino o numerze ED250-002, który w piątek dotarł do Warszawy jest drugim pociągiem przetransportowanym z Włoch przez PKP CARGO. Pierwsze Pendolinio przybyło do naszego kraju w sierpniu br.
Jak informowała wcześniej PAP rzeczniczka PKP Intercity Zuzanna Szopowska, skład po przyjeździe do Warszawy ruszy na kolejne testy w Żmigrodzie, a później na normalnych liniach kolejowych.
Najprawdopodobniej w listopadzie odbędą się testy na Centralnej Magistrali Kolejowej między Grodziskiem a Zawierciem, przy okazji których ma zostać pobity rekord prędkości na polskich torach. Obecny rekord to 250,1 km/godz. Tym razem kolejarze chcą rozpędzić skład do prędkości 275 km/godz.