Firma samochodowa z Korei dodała, że Genesis będzie jej pierwszą dużą limuzyną sprzedawaną w Europie, gdzie wypada niespodziewanie lepiej dzięki popularności małych modeli w rodzaju i30. Nowym samochodem chce zmienić swój wizerunek producenta tanich pojazdów.
Koreańczycy pokazali właśnie nową wersję tego auta, pierwszego z segmentu premium do niemal 6 lat. Piąty na świecie producent samochodów, wraz z Kia Motors, planuje rozpoczęcie sprzedaży tego auta w Korei w listopadzie, a od przyszłego roku w USA i w innych krajach.
Obecnie firma nie oferuje takiego pojazdu w Europie, gdzie nawet Japończycy z markami Lexus i Acura mają duże trudności w rywalizacji ze znanymi markami europejskimi. „Musimy podjąć wyzwanie konkurowania ze znanymi markami europejskimi. Oczekujemy, że Genesis odegra kluczową rolę w poprawie rozpoznawania naszej marki" — stwierdził Hyundai.
Firma liczy, że Genesis będzie dobrze sprzedawać się w USA i w Korei, nie w takiej liczbie jak Sonata czy Elantra, ale zapewni producentowi większą marżę zysku. W Europie Hyundai i Kia zwiększyły od 2008 r. niemal dwukrotnie do 6,1 proc. udział rynkowy w 2012 r., oferując pojazdy o ładnej stylistyce i w dostępnych cenach na gardzi atrakcyjnych warunkach gwarancyjnych. W bieżącym roku sprzedaż obu grup zmalała o 0,7 proc., ale jest to nadal lepszy wynik od całego rynku, który zmalał o 4 proc. Jednostka badawcza związana z Hyundaiem szacuje, że w 2014 r. rynek samochodowy w Europie wzrośnie o 2,5 proc. po 6 latach spadku, a w 2015 r. poprawi się zdecydowanie.