Lokalizacja produkcji tego samolotu jest jedną z ważniejszych decyzji w sektorze lotnictwa. Załoga bazy Boeinga w stanie Waszyngton konkuruje z niezrzeszonymi w związkach pracownikami w południowych stanach, gdzie płace sa niższe. Wladze stanu także pracuja nad zachętami, by zachować u siebei miejsca pracy.
Związkowcy z organizacji IAMAW, reprezentującej pracowników Boeinga w stanie Waszyngton potwierdzili fakt prowadzenia rozmów z pracodawcą.
Zgodnie z proponowaną umową, końcowy montaż B777X byłby robiony w Everett pod Seattle, gdzie powstają wszystkie samoloty szerokokadłubowe, poza B787, które są montowane w Everett i Charleston w Płd. Karolinie. Skrzydła byłyby produkowane w pobliskim rejonie Puget Sound - podano anonimowo.
Rozmowy są w końcowej fazie, ale jeszcze nie przesądzone, negocjacje zaczęto tydzień temu i były intensywe - stwierdziła jedna z osób.
Czas ich prowadzenia sugeruje, że Boeing chce dopiąć umowę ze związkami przed oficjalnym ogłoszeniem programu 777X, co powinno nastąpić podczas salonu w Dubaju (od 17 listopada).