Reklama

Jaguar Land Rover stawia na nowe rynki

Jaguar Land Rover potwierdził informację, iż zamierza w Brazylii zbudować fabrykę, która będzie produkować 24 tys. samochodów rocznie. Brytyjski koncern prowadził z rządem w Rio de Janeiro negocjacje w tej sprawie od kilku miesięcy.

Publikacja: 06.12.2013 18:20

Jaguar Land Rover stawia na nowe rynki

Foto: Bloomberg

JLR, należący do indyjskiego koncernu Tata, zapowiedział, iż zainwestuje w brazylijską fabrykę 240 mln funtów do 2020 roku. Produkcja powinna się rozpocząć w 2016 roku. Inwestycja da też na początek 400 nowych miejsc pracy - do końca dekady zatrudnienie wzrośnie do niemal 1000.

Obecnie JLR buduje fabrykę w Chinach - koncentrując się na szybko bogacących się gospodarkach wschodzących.

Ralf Speth, prezes JLR, podkreślał, że Brazylia i kraje ościenne to bardzo ważne rynki zbytu, gdzie klienci są coraz bardziej wymagający i nastawieni na luksusowe dobra.

W pierwszych miesiącach 2013 roku brytyjski koncern zwiększył sprzedaż w Brazylii o 40 proc. - sprzedając w sumie 9549 samochodów. Najlepiej sprzedawane w tym kraju modele to Range Rover Evoque, Freelander i Discovery.

Jaguar Land Rover jest obecny w Brazylii od 20 lat. Głowna siedziba znajduje się w Sao Paulo i zatrudnia niemal 100 osób.

Reklama
Reklama

Produkcja samochodów w kraju zbytu oznacza dla brytyjskiego producenta unikniecie ceł importowych. W Brazylii- w przeciwieństwie do Chin - JLR nie musi też wchodzić w spółkę z krajowym podmiotem. W Chinach zawarł współpracę z Chery Automobile Company, budując fabrykę w mieście Changshu, w prowincji Jiangsu.

Indyjski koncern tata kupił Jaguara i Land Rovera w 2008 z zamiarem odbudowania prestiżu obu marek oraz zainwestowania w brytyjskie zakłady. Latem tego roku koncern poinformował, iż zamierza zwiększyć produkcję w fabryce w Solihull, tworząc 1700 nowych miejsc pracy. To jeden z elementów programu inwestycji w wysokości 1,5 mld dolarów.

JLR, należący do indyjskiego koncernu Tata, zapowiedział, iż zainwestuje w brazylijską fabrykę 240 mln funtów do 2020 roku. Produkcja powinna się rozpocząć w 2016 roku. Inwestycja da też na początek 400 nowych miejsc pracy - do końca dekady zatrudnienie wzrośnie do niemal 1000.

Obecnie JLR buduje fabrykę w Chinach - koncentrując się na szybko bogacących się gospodarkach wschodzących.

Reklama
Biznes
Tak handel może skorzystać na cyfrowej rewolucji
Biznes
Abramowicz i Janukowycz przegrali z Brukselą. Pozostają na czarnych listach, odcięci od majątków
Biznes
43 mld euro z UE dla Polski, wyzwanie demograficzne i rozwój energetyki w Afryce
Biznes
Premier Donald Tusk wskazał nowego prezesa UKE. Teraz zagłosuje Sejm
Biznes
Upadek rządu we Francji, drony nad Polską i apel producentów aut elektrycznych
Reklama
Reklama