Reklama

3,5 mld euro na darmową żywność w UE

Unia Europejska planuje wydać przynajmniej 3,5 miliarda euro na darmową żywność dla potrzebujących w najbliższej perspektywie finansowej tj. 2014 – 2020.

Publikacja: 07.12.2013 11:52

3,5 mld euro na darmową żywność w UE

Foto: Fotorzepa, Adam Burakowski Adam Burakowski

Pieniądze zostaną przekazane w ramach Europejskiego Funduszu Pomocy dla Najbardziej Potrzebujących, skąd trafią na zakup oraz dystrybucję żywności wśród osób najbardziej potrzebujących.

Pierwsze szacunki wskazują, że Polska mogłaby otrzymać w ramach tego rodzaju pomocy z budżetu UE około 420 mln euro na lata 2014-2020 czyli około 60 mln euro rocznie.

Jednak Polska zgodnie z unijnymi przepisami będzie musiała uzupełnić te kwoty własnymi środkami z budżetu państwa czyli zgodnie z zasadą współfinansowania krajowego w wysokości 15 proc.

Tylko w tym roku w ramach programów pomocowych z UE do około 3 milionów najuboższych osób w Polsce trafiło niemal 100 tysięcy ton różnych artykułów spożywczych (zbożowych, mlecznych, warzywno – owocowych, mięsnych oraz cukier i olej rzepakowy).

Od początku funkcjonowania programu tj. od 2004 roku na rynek w Polsce trafiło 925 tysięcy ton darmowych artykułów spożywczych, o szacunkowej wartości 2,5 mld zł.

Reklama
Reklama

W Polsce rozprowadza je ponad 7,5 tysiąca organizacji dobroczynnych i charytatywnych, w tym największe takie jak PCK i Caritas Polska.

Pieniądze zostaną przekazane w ramach Europejskiego Funduszu Pomocy dla Najbardziej Potrzebujących, skąd trafią na zakup oraz dystrybucję żywności wśród osób najbardziej potrzebujących.

Pierwsze szacunki wskazują, że Polska mogłaby otrzymać w ramach tego rodzaju pomocy z budżetu UE około 420 mln euro na lata 2014-2020 czyli około 60 mln euro rocznie.

Reklama
Biznes
Premier Donald Tusk wskazał nowego prezesa UKE. Teraz zagłosuje Sejm
Biznes
Upadek rządu we Francji, drony nad Polską i apel producentów aut elektrycznych
Biznes
Nie ma przedsiębiorczości bez stabilności
Biznes
USA zwiększą presję na Rosję? Koszty braku zaufania i kara UE dla Google
Biznes
Pozytywne zaskoczenia w wynikach spółek
Reklama
Reklama