- W tym roku sprzedaż piwa będzie niższa niż w 2012 roku. Spadek może wynieść 2-3 proc. – powiedział podczas wtorkowego spotkania z dziennikarzami Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska oraz szef Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego –Browary Polskie.
W 2012 roku sprzedaż piwa sięgnęła 37,9 mln hl i była najwyższa w historii branży w Polsce.
Browary zaznaczają jednak, że ostateczny wynik za 2013 r. może się jeszcze zmienić. Powód? Z powodu podwyżki akcyzy na napoje spirytusowe (od 1 stycznia 2014 r. pójdzie w górę o 15 proc.), dystrybutorzy koncentrują się w tej chwili głównie na zakupach mocnych trunków i w magazynach brakuje im miejsca robienie zapasów piwa.
Browary wierzą jednak, że w przyszłym roku spadki sprzedaży piwa nie powinny się pogłębiać. Nie wykluczone nawet, że sprzedaż piwa będzie na poziomie zbliżonym do tej z 2013 roku.
Do kupowania piwa powinny zachęcać kolejne nowości. Tomasz Bławat spodziewa się rozwoju oferty piw smakowych, w tym także shandy i radlerów, czyli piw z lemoniadą.