Firma z Milwaukee podała, że nowy motocykl będzie mieć silnik 338 ccm, najmniejszy z produkowanych dotychczas, a jego sprzedaż zacznie się w Chinach w 2020 r. Motocykle w Stanach mają teraz silniki o pojemności ponad 1000 ccm. Początkowo znajdzie się na największym rynku motoryzacyjnym na świecie, następnie trafi na inne rynki Azji - pisze Reuter.
Czytaj także: Harley-Davidson nie wyhamował w Rosji
Amerykanie wybrali Qianjiang za partnera, bo ma on duże doświadczenie w projektowaniu motocykli segmentu premium o małym litrażu, bazę dostawców i znajomość wschodzących rynków. Większościowy udział w Qianjiang ma grupa Geely, kontrolująca też szwedzką Volvo.
Harley-Davidson istniejący od 116 lat, znany na świecie z kultowych ciężkich motocykli stara się zwiększyć ich sprzedaż za zagranicą , bo jego klienci w Stanach starzeją się. W 2018 r. firma ogłosiła plan podjęcia produkcji lżejszych wersji w Azji, a na świecie jednośladów z napędem elektrycznym, aby pobudzić sprzedaż.