Chodzi o 14,6-kilometrowy odcinek autostrady A2 od węzła Lubelska do obwodnicy Mińska Mazowieckiego, 21,5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S8 Radziejowice-Paszków oraz 18,5-kilometrowy fragment Południowej Obwodnicy Warszawy (POW) od węzła Puławska do węzła Lubelska.
Będzie to kolejna część POW, na przedłużeniu oddanego do ruchu we wrześniu tego roku odcinka od Konotopy do Puławskiej. Cały fragment obwodnicy połączy wybudowaną wcześniej autostradę A2 oraz dopiero planowaną do realizacji drogę ekspresową S17 z korytarzem transportowym w kierunku granicy z Białorusią.
Obwodnica ma kluczowe znacznie dla odblokowania zakorkowanej stolicy.
– Rozpoczynamy kolejne inwestycje, które pozwolą wyprowadzić ruch tranzytowy z Warszawy. POW to bardzo wymagający kontrakt obejmujący budowę najdłuższego w Polsce tunelu o długości ponad 2 km i kolejnego mostu dla miasta o długości ok. 1,5 km z czterema pasami ruchu w obu kierunkach – mówi dyrektor mazowieckiego oddziału GDDKiA, Łukasz Lendner.
Realizacja inwestycji ma się rozpocząć w 2015 roku, a zakończyć w roku 2019.