Kanadyjska firma telekomunikacyjna BlackBerry zatrudniła piosenkarkę w ubiegłym roku na stanowisku dyrektora kreatywnego. Jej zadaniem było promowanie smartfona Blackberry 10 wśród ludzi z branży rozrywkowej.
Drastyczny spadek zysków zmusił firmę do zmiany zarządu i strategii. Obecnie BlackBerry koncentruje się głównie na produktach dla biznesu i rządów. Blackberry 10 miał być modelem, który miał uratować firmę. Ale zamiast tego firma zanotowała spadek sprzedaży i w drugim kwartale 2013 r. stratę sięgającą niemal miliarda dolarów. Firma szukała kupca, ale bez rezultatu.
Podczas sprawowania swojej funkcji Alicia Keys zaangażowana była głównie w projekt Keep Moving - w którym gwiazdy, sportowcy, pisarze i muzycy mieli współtworzyć ze społecznością użytkowników BB10 nowe, przedsięwzięcia.
Piosenkarka zachęcała fanów do przesyłania zdjęć, które były później wykorzystane podczas jej trasy koncertowej. Zaangażowana była również w program stypendialny dla kobiet chcących studiować matematykę i informatykę.