Zakład budowany od 4 lat zacznie od produkcji 20 tys. samochodów Peugeot 208 w tym roku, zwiększy ją do 100 tys. w 2020 r. i dojdzie w 2023 r. do 200 tys. — powiedział na uroczystej inauguracji, z udziałem króla Mohameda VI, minister przemysłu, Moulay Hafid Elalamy. 90 proc. produkcji będzie przeznaczone na eksport zwłaszcza do krajów Afryki i Bliskiego Wschodu. Znajdzie w nim zatrudnienie 2500 ludzi, a dodatkowy tysiąc u kooperantów, lokalny wsad podzespołów wyniesie 60 proc.
Inwestycja Francuzów zachęciła 27 dostawców podzespołów do uruchomienia w Kenitrze swych fabryk, jest wśród nich światowy lider w produkcji felg aluminiowych Citic Dicastal; łącznie będzie współpracować z PSA ok. 60 firm dostawczych — piszą Reuter i portal le desk.ma.
Na sektor motoryzacji przypadło w ciągu 4 miesięcy bieżącego roku 27,1 proc. wartości eksportu Maroka 27,7 mld dirhamów, o 0,3 proc. więcej niż przed rokiem. Niedaleko, w Tangerze, Renault ma nowoczesny zakład kompleksowej produkcji samochodów Dacia za 1,1 mld euro, z załogą 7 tys. ludzi, eksportujący do 74 krajów i planujący redukcję 500 tys. sztuk w 2022 r.
Fabryka grupy PSA zwiększy eksport Maroka, który ma problemy z opanowaniem deficytu bilansu handlowego: po 4 miesiącach zwiększył się o 5 proc. do 67,2 mld dirhamów (7 mld dolarów).