W 2013 r. Telepizza otworzyła siedem nowych lokali. Zapowiada, że rok 2014 zapowiada się jeszcze lepiej. Ma już podpisanych pięć umów franczyzowych, z ośmiu zaplanowanych na ten rok. W pierwszym kwartale zostaną otwarte trzy nowe lokale w takich miastach jak: Stalowa Wola, Mielec oraz Oława – wskazuje firma.

Wsparciem dla jej rozwoju mają być zmiany w modelu biznesowy. Przede wszystkim firma stawia na  dopasowanie modelu franczyzowego i oferty do specyfikacji mniejszych miejscowości. Wiąże się z tym ograniczenie kosztów związanych z otwarciem i utrzymaniem restauracji oraz uelastycznienie opłat franczyzowych.

– Zmiany podyktowane są m.in. nowymi kierunkami rozwoju Telepizzy. Dotychczas koncentrowaliśmy się na dużych miastach, gdzie aktualnie posiadamy 113 placówek. Teraz przyszedł czas na małe miejscowości do 30 tys. mieszkańców, gdzie wprowadzamy nowe zasady działania – mówi, cytowana w komunikacie, Iwona Olbryś, dyrektor generalna Telepizza Poland.

Oprócz nowości związanych z rozwojem sieci Telepizza, firma chce też zwiększyć sprzedaż w placówkach. Liczy na kolejne wzrosty w stosunku do ubiegłego roku. Podkreśla, że duży nacisk kładzie na dystrybucję on-line. Obecnie sprzedaż przez internet to 1/3 wszystkich zamówień w dostawie Telepizzy. Prosta rejestracja połączona z systemem wyszukiwania ulic, dzięki czemu użytkownikowi łatwo wskazać adres dostawy, korzystnie wpływa na rozwój kanału sprzedaży internetowej. Telepizza rozwija również aplikacje mobilne wspierające sprzedaż oraz płatności online – podkreśla firma.

Telepizza posiada łącznie 1259 lokali na świecie. Sieć obecna jest w Hiszpanii, Portugalii, Chile, Kolumbii, Peru, Ekwadorze, w Panamie, Bolivii, w Emiratach Arabskich oraz w Polsce.  Polska jest jednym z największych rynków Telepizzy. Nasz kraj zajmuje trzecie miejsce pod względem liczby lokali zaraz po Hiszpanii i Chile. W ubiegłym roku Telepizza sprzedała w Polsce ponad 6  mln sztuk pizzy.