Reklama
Rozwiń

Szybka kolej Frankfurt-Londyn poczeka

Deutsche Bahn odłożyła realizację połączenia z Frankfurtu do Londynu superszybką koleją, a skupi się teraz na szlakach do Brukseli i Paryża

Publikacja: 19.02.2014 16:10

Niemiecki przewoźnik miał nadzieję uruchomić to połączenie w ubiegłym roku i zapowiadał, że trasę 640 km będzie można przejechać w ciągu 5 godzin, ale pod koniec 2012 r. przesunął termin do 2016 r., gdy odroczono realizację zamówienia 16 składów ICE Siemensa za 500 mln euro.

- Nie zrezygnowaliśmy całkowicie z naszego zamiaru kursowania do Londynu, ale teraz skupiamy się na uruchomieniu połączeń do Brukseli i Paryża - powiedział szef produkcji w dziale połączeń dalekobieżnych w  DB, Andreas Busemann podczas podróży z dziennikarzami z Frankfurtu do Kolonii nowym składem ICE 3. - Kiedy to będziemy mieć, zastanowimy się, czy i kiedy będziemy kursować do Londynu - dodał.

Siemens dostarczył dotąd cztery składy ICE, dalsze cztery są spodziewane pod koniec marca, a reszta zostanie przekazana po uzyskaniu certyfikatu do użytkowania ich w Belgii i Francji.

- Nikt z nas nie spodziewał się tak poważnych problemów z certyfikacją, a tymczasem zmieniły się warunki prowadzenia działalności - powiedział Busemann podając przykład podwyżek francuskich stawek za korzystanie z torowisk i ostrą konkurencję.

Usługi kolejowe przez kanał świadczy Eurostar, w którym większość udziałów ma państwowa kolej francuska SNCF. Eurostar także zamierza uruchomić w najbliższych latach bezpośrednie połączenia z Londynu do Frankfurtu i Kolonii, kiedy tylko otrzyma od Siemensa zamówione składy.

Dla wyrównania strat spowodowanych zwłoką w dostawach Siemens zapowiedział przekazanie Deutsche Bahnowi jednego dodatkowego składu ICE 3 bezpłatnie, prowadzi też rozmowy o możliwej dalszej kompensacie. Szef działu szybkiego i regionalnego taboru szynowego w Siemensie, Juergen Wilder wyjaśnił, że rozmowy z DB są konstruktywne, ale nie chciał powiedzieć, ile potrwają, ani podać szczegółów o dalszych formach kompensaty.

Niemiecki przewoźnik miał nadzieję uruchomić to połączenie w ubiegłym roku i zapowiadał, że trasę 640 km będzie można przejechać w ciągu 5 godzin, ale pod koniec 2012 r. przesunął termin do 2016 r., gdy odroczono realizację zamówienia 16 składów ICE Siemensa za 500 mln euro.

- Nie zrezygnowaliśmy całkowicie z naszego zamiaru kursowania do Londynu, ale teraz skupiamy się na uruchomieniu połączeń do Brukseli i Paryża - powiedział szef produkcji w dziale połączeń dalekobieżnych w  DB, Andreas Busemann podczas podróży z dziennikarzami z Frankfurtu do Kolonii nowym składem ICE 3. - Kiedy to będziemy mieć, zastanowimy się, czy i kiedy będziemy kursować do Londynu - dodał.

Biznes
Warren Buffett przekazał kolejne miliardy organizacjom charytatywnym
Biznes
Elity Gazpromu prały pieniądze w Portugalii. Lizbona zaostrzy kary
Biznes
Miliardy na światłowody w Polsce. Hurtowy operator skusił banki
Biznes
Słowacja i Węgry blokują sankcje, suwerenność cyfrowa UE i spadek cen mieszkań
Biznes
NATO wzmacnia swoją północ. Gdzie pojawią się kolejne wojska sojuszników?