Celem strategicznym CCC pozostaje zdobycie pozycji lidera w Europie Środkowej i Wschodniej. Zarząd jednak podkreśla, że spółka będzie rozwijać sieć także w Austrii, Słowenii, Chorwacji, Niemczech i Turcji, gdzie od połowy 2013 r. otworzyła kilka swoich pierwszych sklepów testowych. Kolejne otwarcia w tych krajach nie będą już miały charakteru pilotażowego.
– Mamy siły, możliwości, kompetencje i zasoby, aby prowadzić ekspansję na 9–10 rynkach jednocześnie. Najbliższe lata będą decydujące dla naszej pozycji na europejskim rynku – mówi Piotr Nowjalis, wiceprezes CCC.
– Ze wszystkich nowych rynków jesteśmy zadowoleni. Nie ma takiego, z którego rezygnujemy. Szczególnie duże zainteresowanie klientów w Austrii i Niemczech jest dla nas bardzo optymistyczne. Jest lepiej, niż się spodziewaliśmy – podkreśla.
W tym roku powstanie 160–170 sklepów, w tym na nowych rynkach kilkadziesiąt. Spółka nie zdradza jednak, na którym nowym rynku powstanie ich najwięcej.
W latach 2014 i 2015 CCC planuje powiększyć netto (po korekcie o zamknięte lokale) powierzchnię handlową odpowiednio o 75 tys. mkw. (30 proc. r/r) i 80–95 tys. mkw. (25–30 proc. r/r). W latach 2013–2015 powierzchnia ma zwiększyć się łącznie o 200 tys. mkw., co oznacza jej podwojenie. Według wcześniejszych planów przyrost miał sięgnąć 150 tys. mkw. Dla porównania w 2013 r. CCC zwiększyła sieć netto o 42 tys. mkw., do 244 tys. mkw. Na koniec grudnia firma miała 712 sklepów, w tym 636 własnych.