CCC przyspiesza ekspansję w całym regionie

Zachęcona dobrymi wynikami na nowych rynkach firma chce w latach 2013–2015 podwoić powierzchnię handlową.

Publikacja: 21.02.2014 16:53

Anna Przybylska - twarzą kampanii marki CCC.

Anna Przybylska - twarzą kampanii marki CCC.

Foto: spółka

Celem strategicznym CCC pozostaje zdobycie pozycji lidera w Europie Środkowej i Wschodniej. Zarząd jednak podkreśla, że spółka będzie rozwijać sieć także w Austrii, Słowenii, Chorwacji, Niemczech i Turcji, gdzie od połowy 2013 r. otworzyła kilka swoich pierwszych sklepów testowych. Kolejne otwarcia w tych krajach nie będą już miały charakteru pilotażowego.

– Mamy siły, możliwości, kompetencje i zasoby, aby prowadzić ekspansję na 9–10 rynkach jednocześnie. Najbliższe lata będą decydujące dla naszej pozycji na europejskim rynku – mówi Piotr Nowjalis, wiceprezes CCC.

– Ze wszystkich nowych rynków jesteśmy zadowoleni. Nie ma takiego, z którego rezygnujemy. Szczególnie duże zainteresowanie klientów w Austrii i Niemczech jest dla nas bardzo optymistyczne. Jest lepiej, niż się spodziewaliśmy – podkreśla.

W tym roku powstanie 160–170 sklepów, w tym na nowych rynkach kilkadziesiąt. Spółka nie zdradza jednak, na którym nowym rynku powstanie ich najwięcej.

W latach 2014 i 2015 CCC planuje powiększyć netto (po korekcie o zamknięte lokale) powierzchnię handlową odpowiednio o 75 tys. mkw. (30 proc. r/r) i 80–95 tys. mkw. (25–30 proc. r/r). W latach 2013–2015 powierzchnia ma zwiększyć się łącznie o 200 tys. mkw., co oznacza jej podwojenie. Według wcześniejszych planów przyrost miał sięgnąć 150 tys. mkw. Dla porównania w 2013 r. CCC zwiększyła sieć netto o 42 tys. mkw., do 244 tys. mkw. Na koniec grudnia firma miała 712 sklepów, w tym 636 własnych.

W 2013 r. CCC zarobiła 132 mln zł netto, o 24 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody wzrosły o 25 proc., do 1,6 mld zł. Rozwój sieci sprzedaży wpłynie na wyniki. Zarząd oczekuje, że w tym roku obroty wyraźnie przekroczą 2 mld zł, a w przyszłym 3 mld zł.

Celem strategicznym CCC pozostaje zdobycie pozycji lidera w Europie Środkowej i Wschodniej. Zarząd jednak podkreśla, że spółka będzie rozwijać sieć także w Austrii, Słowenii, Chorwacji, Niemczech i Turcji, gdzie od połowy 2013 r. otworzyła kilka swoich pierwszych sklepów testowych. Kolejne otwarcia w tych krajach nie będą już miały charakteru pilotażowego.

– Mamy siły, możliwości, kompetencje i zasoby, aby prowadzić ekspansję na 9–10 rynkach jednocześnie. Najbliższe lata będą decydujące dla naszej pozycji na europejskim rynku – mówi Piotr Nowjalis, wiceprezes CCC.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca