Specjalizacja i bogaty wachlarz usług to recepta na szybką poprawę wyników i zwiększanie udziałów rynkowych. Przykładem może być krakowski Veracomp zajmujący się dystrybucją rozwiązań IT z tzw. wartością dodaną (VAD – Value Added Distribution), czyli doradztwem biznesowym i technicznym.
W 2013 r. podmiot miał aż 860 mln zł przychodów, czyli aż 57 proc. więcej niż rok wcześniej. Informatyczna spółka kolejny rok z rzędu utrzymała zatem dwucyfrowe tempo wzrostu. W 2012 r. miała 550 mln zł przychodów, a rok wcześniej 453 mln zł.
– Wspólnie z integratorami (firmy zajmujące się wdrażaniem oprogramowania i instalacją sprzętu IT – red.) budujemy rynek zaawansowanych technologii innowacyjnych. Ostatni rok pokazał, że popyt na produkty IT automatyzujące procesy biznesowe, zarządzające wiedzą i usprawniające komunikację szybko rośnie – tłumaczy poprawę wyników Adam Rudowski, prezes Veracompu. Twierdzi, że największym wzięciem w 2013 r. cieszyły się urządzenia pamięci masowej, serwery, systemy bezpieczeństwa i rozwiązania do wideokonferencji.
Krakowskiej spółce udało się też w zeszłym roku zaistnieć na rynku chorwackim dzięki przejęciu firmy Mack IT, która specjalizuje się w sprzedaży rozwiązań bezpieczeństwa IT. Prezes Veracompu nie ukrywa, że ten podmiot ma być trampoliną do dalszej ekspansji grupy w tej części Europy.
Jeszcze bardziej imponującym tempem rozwoju może wykazać się Imagis. Firma jeszcze kilka lat temu skoncentrowana na produkcji map cyfrowych i urządzeń GPS (marka Smart), w 2011 r. zaczęła agresywnie kupować dystrybutorów sprzętu IT. Przejęła firmę GPS Konsorcjum, do grupy dołączyła też Emapa zajmująca się produkcją map cyfrowych.