Oponeo.pl wchodzi na nowe rynki

Przychody ze sprzedaży zagranicznej grupy wzrosły o 29 proc. W 2013 r. spółka uruchomiła sprzedaż w Czechach, a wkrótce wejdzie na Słowację.

Aktualizacja: 25.04.2014 14:39 Publikacja: 25.04.2014 14:39

Oponeo.pl wchodzi na nowe rynki

Foto: Bloomberg

Przychody  z zagranicy stanowiły w ubiegłym roku 22 proc. przychodów ogółem. W 2013 r. grupa uruchomiła sprzedaż w Czechach i zapowiada że  wkrótce wkroczy na nowy rynek – Słowację.

- Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z naszymi założeniami, sprzedaż przez nowy sklep internetowy Oponeo.sk ruszy już w maju – mówi, cytowany w komunikacie spółki, Dariusz Topolewski.

Celem grupy na rok 2014 jest uruchomienie sprzedaży także w Belgii oraz rozwój sprzedaży na rynkach zagranicznych, na których grupa już funkcjonuje, czyli w Niemczech, Holandii, Austrii, Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Turcji i Czechach.

- Ponadto swoje działania koncentrować będziemy na dalszym umacnianiu rozpoznawalności marki w Polsce m.in. poprzez poszerzanie zakresu usług, w szczególności usługi zakupu opon wraz z montażem,

z której w 2013 roku skorzystało już 20 tys. klientów, a ilość zamówień z dostawą opon do serwisu wzrosła o 20 proc. w stosunku do roku 2012 – wskazuje spółka. Podkreśla zarazem, że gdy w 2013 r.  branża oponiarska odnotowywała dwucyfrowe spadki we wszystkich segmentach, Oponeo.pl zrealizowało o blisko 30 proc. więcej zamówień.  - Sprzedaż opon, których udział w strukturze sprzedaży firmy jest największy i wynosi 97 proc, wzrosła o 26 proc. osiągając przychód na poziomie 243,8 mln zł. Natomiast sprzedaż felg, które generują największą marżę brutto, wzrosła o 29 proc. - do sumy 8,4 mln zł – wskazuje spółka.

Skonsolidowane przychody spółki w 2013 r. wzrosły o 25 proc. wobec 2012 r. Skonsolidowany wynik EBITDA wyniósł  11,5 mln zł, co stanowi wzrost o 61 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Jednocześnie grupa wypracowała 4,2 mln zł zysku operacyjnego i 3,4 mln zł zysku netto.

Przychody  z zagranicy stanowiły w ubiegłym roku 22 proc. przychodów ogółem. W 2013 r. grupa uruchomiła sprzedaż w Czechach i zapowiada że  wkrótce wkroczy na nowy rynek – Słowację.

- Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z naszymi założeniami, sprzedaż przez nowy sklep internetowy Oponeo.sk ruszy już w maju – mówi, cytowany w komunikacie spółki, Dariusz Topolewski.

Biznes
NATO wzmacnia swoją północ. Gdzie pojawią się kolejne wojska sojuszników?
Biznes
Rekordowa liczba odwiedzających Warszawę
Biznes
Nvidia znów najwięcej wartą spółką na świecie. Mimo zamknięcia rynku chińskiego
Biznes
Szczyt NATO, zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach i nowy podatek bankowy
Materiał Promocyjny
Z pieluszek produkowanych w warszawskiej fabryce Procter & Gamble korzystają miliony dzieci na całym świecie