Reklama

Spada konsumpcja pieczywa w gospodarstwach domowych

W 2013 roku polskie gospodarstwa domowe kupiły o 3,2 proc. mniej produktów piekarniczych niż rok wcześniej – podaje firma badawcza GfK . Wydatki na nie zmalały o 1,4 proc.

Publikacja: 25.04.2014 13:09

Pojedyncze gospodarstwo domowe kupiło w 2013 r. średnio 177 kg produktów z kategorii pieczywa i wydało na ten cel 671 zł.

- W ubiegłym roku ceny pieczywa wzrosły niemal o 2 proc., co było między innymi powodem tego, że polskie gospodarstwa domowe kupowały mniej produktów z tej kategorii -  komentuje Ewa Juszczyk, analityk kategorii Panelu Gospodarstw Domowych GfK w komunikacie rozesłanym do mediów.

Mimo wzrostu cen, nie zmieniła się częstotliwość zakupów pieczywa. Gospodarstwa domowe kupowały produkty tej kategorii średnio co dwa dni, co w ujęciu rocznym daje średnio 168 aktów zakupowych. Nieznacznie, o około 3 proc., spadła natomiast wielkość zakupów pieczywa podczas pojedynczej wizyty w sklepie. W 2013 roku gospodarstwo kupowało przeciętnie 1 kg produktów z kategorii pieczywa podczas jednego aktu zakupu.

Biorąc pod uwagę miejsca zakupu i kanały sprzedaży, w 2013 roku najwięcej pieczywa kupowano w handlu tradycyjnym, czyli w sklepach spożywczych, wielobranżowych, małoformatowych. Udział tego kanału dystrybucji w zakupach produktów kategorii pieczywa wyniósł niemal 72 proc. w ujęciu ilościowym i 66 proc. w ujęciu wartościowym.

W 2013 roku polskie gospodarstwa domowe chętniej kupowały pieczywo w dyskontach niż w hipermarketach.

Reklama
Reklama

Analiza GfK objęła wszelkiego rodzaju produkty piekarnicze np.  chleb, bułki, rogale, drożdżówki czy  pieczywo chrupkie. Były wśród nich produkty pakowane i niepakowane.

Pojedyncze gospodarstwo domowe kupiło w 2013 r. średnio 177 kg produktów z kategorii pieczywa i wydało na ten cel 671 zł.

- W ubiegłym roku ceny pieczywa wzrosły niemal o 2 proc., co było między innymi powodem tego, że polskie gospodarstwa domowe kupowały mniej produktów z tej kategorii -  komentuje Ewa Juszczyk, analityk kategorii Panelu Gospodarstw Domowych GfK w komunikacie rozesłanym do mediów.

Reklama
Biznes
Rodzina Trumpów miała finansowo udany rok
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama