Reklama

Spada konsumpcja pieczywa w gospodarstwach domowych

W 2013 roku polskie gospodarstwa domowe kupiły o 3,2 proc. mniej produktów piekarniczych niż rok wcześniej – podaje firma badawcza GfK . Wydatki na nie zmalały o 1,4 proc.

Publikacja: 25.04.2014 13:09

Pojedyncze gospodarstwo domowe kupiło w 2013 r. średnio 177 kg produktów z kategorii pieczywa i wydało na ten cel 671 zł.

- W ubiegłym roku ceny pieczywa wzrosły niemal o 2 proc., co było między innymi powodem tego, że polskie gospodarstwa domowe kupowały mniej produktów z tej kategorii -  komentuje Ewa Juszczyk, analityk kategorii Panelu Gospodarstw Domowych GfK w komunikacie rozesłanym do mediów.

Mimo wzrostu cen, nie zmieniła się częstotliwość zakupów pieczywa. Gospodarstwa domowe kupowały produkty tej kategorii średnio co dwa dni, co w ujęciu rocznym daje średnio 168 aktów zakupowych. Nieznacznie, o około 3 proc., spadła natomiast wielkość zakupów pieczywa podczas pojedynczej wizyty w sklepie. W 2013 roku gospodarstwo kupowało przeciętnie 1 kg produktów z kategorii pieczywa podczas jednego aktu zakupu.

Biorąc pod uwagę miejsca zakupu i kanały sprzedaży, w 2013 roku najwięcej pieczywa kupowano w handlu tradycyjnym, czyli w sklepach spożywczych, wielobranżowych, małoformatowych. Udział tego kanału dystrybucji w zakupach produktów kategorii pieczywa wyniósł niemal 72 proc. w ujęciu ilościowym i 66 proc. w ujęciu wartościowym.

W 2013 roku polskie gospodarstwa domowe chętniej kupowały pieczywo w dyskontach niż w hipermarketach.

Reklama
Reklama

Analiza GfK objęła wszelkiego rodzaju produkty piekarnicze np.  chleb, bułki, rogale, drożdżówki czy  pieczywo chrupkie. Były wśród nich produkty pakowane i niepakowane.

Materiał Promocyjny
System Arche dostępny też dla drobnych inwestorów. Wystarczy 10 tys. zł
Biznes
Nadchodzi Europejski Kongres Gospodarczy 2026. Dialog w centrum uwagi
Biznes
Szybka decyzja Londynu. Aktywa z lodówki trafią na Ukrainę
Biznes
„Lex Huawei” po pierwszym czytaniu w Sejmie. Są wyniki głosowania
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Elektryfikacja flot do 2030? Australia odcina młodych od social mediów
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama