Bmp, jak zapowiada stojący na jego czele Oliver Borrmann, chce przyspieszyć tempo budowy portfela inwestycyjnego. Obecnie fundusz, który koncentruje aktywność w sektorze usług e-marketingowych, internetowym i big data (analiza dużych ilości danych), ma udziały w 18 firmach, w tym trzech z Polski (m.in. w giełdowym K2 Internet). Średnia wartość inwestycji to 0,8 mln euro.
W 2013 r. niemiecka spółka uruchomiła trzy projekty, które pochłonęły łącznie ponad 3 mln euro. – Nasz plan na ten rok to trzy–pięć nowych przedsięwzięć – zapowiada Borrmann.
W I półroczu firma nie zrealizowała jednak żadnej inwestycji. – Intensywnie pracujemy nad nowymi tematami. W kilku przypadkach jesteśmy blisko finalizacji. Na celowniku mamy też firmy z Polski – oświadcza. Nie zdradza szczegółów. Zwraca uwagę, że do tej pory polskie spółki stanowiły ok. jednej piątej portfela. Spodziewa się, że taka proporcja utrzyma się też w przyszłości.
100 mln euro na taką kwotę wycenia pakiety spółek portfelowych Oliver Borrmann, prezes funduszu bmp
Borrmann deklaruje, że tylko w tym roku bmp może wydać na inwestycje do 10 mln euro. Część tej kwoty posłuży do wsparcia firm, które już są w portfelu funduszu. Głównym źródłem finansowania projektów będą pieniądze ze sprzedaży spółek portfelowych.