W ostatnim roku obrotowym (zakończonym 30 czerwca 2013 roku) firma osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 95 mln euro i wygenerowała 1,6 mln euro skonsolidowanego zysku netto. Fruehauf jest producentem naczep i przyczep do pojazdów ciężarowych ze sprzedażą 3400 sztuk rocznie. Na Grupę Fruehauf składają się spółka holdingowa Fruehauf Expansion SAS i jej w 100 procentach zależna spółka Fruehauf SAS. Ta ostatnia jest w grupie spółką operacyjną. Wielton planuje kupić 100 procent w Fruehauf Expansion SAS, tym samym przejmując także wszystkie udziały Fruehauf SAS.

- O takiej transakcji pozwalającej na szersze wyjście na rynki zachodnioeuropejskie  myśleliśmy od ponad roku. Dzięki niej Wielton osiągnie zauważalną w Europie skalę i przekroczy miliard złotych rocznych przychodów ze sprzedaży - powiedział Andrzej Szczepek, prezes Wieltonu. Jego zdaniem, Francja może stać się  bazą do sprzedaży naczep na sąsiednich rynkach oraz w Afryce Północnej.

Złożenie oferty zostało poprzedzone negocjacjami na wyłączność, trwającymi od marca 2014 roku. W czasie rozmów przeprowadzono badania due diligence, które wykonali doradcy z Ernst &Young, Dentons i ERM. Wiodącym doradcą finansowym i koordynatorem projektu jest Ipopema Securities.