Reklama
Rozwiń
Reklama

Drugi zwycięzca mundialu

Gdy w sobotnią noc niemiecka reprezentacja piłki nożnej uniosła trofeum Mistrzostw Świata na Marakanie w Rio de Janeiro, nie tylko piłkarze mieli powód do świętowania.

Publikacja: 16.07.2014 15:48

Drugi zwycięzca mundialu

Foto: Bloomberg

Drugim wygranym był Adidas. Jeden z największych producentów odzieży sportowej ubierał nie tylko Niemców ale również Argentyńczyków, gdzie kluczowymi graczami są Messi i Muller.

Jak pisze Lukas Abelmann, analityk z City Index oficjalna piłka turniejowa firmy Adidas została stworzona w Herzogenaurach w Bawarii. Dodatkowo sprzedaż sprzętu futbolowego może przewyższyć poziom 2 mld euro po osiągnięciu rekordu na poziomie 1,5 mld euro w 2010 roku, gdy odbyły się poprzednie mistrzostwa.

- Wszystkie te argumenty wraz z satysfakcjonującą sprzedażą (na przykład 2 mln koszulek reprezentacji Niemiec) spowodowały zmianę nastawienia wielu analityków w kwestii perspektyw dla omawianej firmy sportowej, która radziła sobie dość kiepsko w bieżącym roku, również gorzej od benchmarku DAX, który był lepszy o 30 proc. - tłumaczy Abelmann.

Mało tego, wygląda na to, że Adidas zostawił w tyle swojego największego rywala firmę odzieżową Nike podpisując kontrakt z Manchesterem United warty 900 mln euro na 10 lat.

- Konsekwentnie wielu analityków podwyższyło swoje prognozy jeśli chodzi o cenę akcji do widełek 80-90 euro za akcję, co daje wzrost o 15-20 proc. z obecnego poziomu - pisze ekspert. Jak dodaje, oprócz tego kilka wskaźników analizy technicznej sugeruje korektę spadków, która może niedługo nastąpić.

Reklama
Reklama

- Na razie jednak inwestorzy powinni mocniej skupić się na aspektach makroekonomicznych Zachodniej Europy, która dla Adidasa jest kluczowym rynkiem. Indeks zaufania inwestorów ZEW wskazuje na wytracanie impetu z początku roku, a obecnie poziom wskaźnika notowany jest poniżej 50 pkt. pierwszy raz od sierpnia 2013 - pisze.

Biznes
Optymalizacja zakupów usług czystości
Biznes
Przełomowy wyrok w Delaware. Elon Musk odzyskuje miliardy
Biznes
Brytyjczycy sprzedają światłowody w Polsce. Orange i APG przejmą Nexerę
Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama