ZTE mocno zwiększa sprzedaż w Polsce

Dla koncernu ZTE staliśmy się kluczowym rynkiem zbytu w Europie. Kupujemy głównie modemy i routery.

Publikacja: 17.07.2014 09:45

ZTE mocno zwiększa sprzedaż w Polsce

Foto: Bloomberg

ZTE – chiński producent m.in. smartfonów, modemów i routerów – ma niespodziewanie dobre wyniki sprzedaży w naszym kraju. Popyt na urządzenia wciąż mało popularnej w Europie marki dynamicznie rośnie.

Polska liderem

W ubiegłym roku kupiliśmy o 63 proc. więcej smartfonów ZTE niż w roku 2012. Zainteresowanie modemami i routerami skoczyło zaś o 62 proc. Jak podkreśla Karolina Dzienia z centrali ZTE w Polsce, w kategorii urządzeń zapewniających dostęp do internetu w technologii 3G sprzedaż zwiększyła się o 74 proc. Z kolei przyrost w kategorii urządzeń obsługujących najnowszą technologię LTE wyniósł 34 proc. – Nasza pozycja jest szczególnie mocna w segmencie modemów USB i routerów działających w sieciach HSPA+ i LTE – tłumaczy Dzienia. Zaznacza, że Polska wyrosła na największy rynek dystrybucji sprzętu ZTE na całym kontynencie.

– Prognozy wskazują, że w tym roku sprzeda się w Polsce około 20 proc. smartfonów więcej niż w 2013 roku. Chcemy wyprzedzić rynek i osiągnąć wynik lepszy o 1/4. Planujemy rozszerzenie oferty pozaoperatorskiej poprzez współpracę z sieciami marketów elektronicznych i dystrybutorami – informują w ZTE.

Internet mobilny wypiera stacjonarny

Na rynku toczy się zażarta walka producentów. Chińskie marki zdobywają w nim coraz większe udziały. O ile na polskim rynku smartfonów, zdominowanym przez globalnych graczy, jak Samsung czy Apple, oraz rodzimych producentów (np. Modecom, myPhone), Chińczycy dopiero raczkują, o tyle w przypadku segmentu modemów i routerów producenci z Państwa Środka już stali się główną siłą. Z danych Ceneo.pl, przygotowanych dla „Rz", wynika, że w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych urządzeń tego typu liderami są chińskie marki. – Polski rynek modemów i routerów został zdominowany przez dwóch producentów: Huawei i Tp-Link. Stawkę najpopularniejszych modemów uzupełnia firma ZTE, która, choć nie jest bardzo popularna wśród kupujących, to dzięki umowom z operatorami komórkowymi odgrywa dużą rolę na naszym rynku – wyjaśnia Joanna Bilińska z Ceneo.pl.

Z analiz serwisu internetowego wynika, że w ciągu ostatnich kilku lat zmieniły się preferencje klientów kupujących urządzenia służące do łączności z internetem. – Do niedawna najbardziej interesowały nas routery, jednak wraz ze wzrostem liczby użytkowników mobilnego internetu zwiększyło się  zainteresowanie modemami mobilnymi – podaje Joanna Bilińska.

Między I kwartałem 2013 a I kwartałem 2014 roku wzrost był na poziomie ponad 50 proc. To oznacza, że segment routerów i modemów (obok tabletów) należy do najmocniej rosnących gałęzi sektora IT w naszym kraju.

masz pytanie, wyślij e-mail do autora

m.duszczyk@rp.pl

ZTE – chiński producent m.in. smartfonów, modemów i routerów – ma niespodziewanie dobre wyniki sprzedaży w naszym kraju. Popyt na urządzenia wciąż mało popularnej w Europie marki dynamicznie rośnie.

Polska liderem

Pozostało 92% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca