Reklama

Polscy internauci kupują coraz mniej używanych

Krajowy rynek elektroniki użytkowej zdominowało kilka marek. Z danych grupy Allegro wynika, że w sieci wybieramy głównie produkty Samsunga, Lenovo, Sony i Asusa.

Publikacja: 24.07.2014 01:01

Z danych grupy Allegro wynika, że w sieci wybieramy głównie produkty Samsunga, Lenovo, Sony i Asusa.

Z danych grupy Allegro wynika, że w sieci wybieramy głównie produkty Samsunga, Lenovo, Sony i Asusa.

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek jd Jerzy Dudek

Sprzedaż asortymentu RTV w internecie mocno rośnie. Polacy, robiąc zakupy przed monitorem, kupują już nie tylko odzież, książki i kosmetyki, lecz coraz chętniej także sprzęt elektroniczny. Przyciąga ich niska cena, bardziej atrakcyjna niż w sklepach stacjonarnych.

Według raportu portalu Ceneo.pl w czerwcu topowy smartfon Samsung Galaxy S5 można było kupić w sieci za 2089 zł. To o niemal 20 proc. taniej niż w markecie. Ale można zaoszczędzić kilkaset złotych również na telewizorach, komputerach czy aparatach fotograficznych.

Niska cena sprawia, że coraz chętniej w internecie szukamy produktów nowych, z gwarancją. – Popyt na używane kurczy się z roku na rok. W I kwartale 2014 r. zakupy fabrycznie nowych artykułów wzrosły o 5 proc. – mówi „Rz" Anna Tokarek z Allegro.pl. Jak tłumaczy, obecnie 86 proc. produktów elektroniki użytkowej kupowanych przez internautów to rzeczy nieużywane.

Polacy stawiają też na uznane w świecie marki. Z przeprowadzonych dla „Rz" analiz Ceneo.pl wynika, że segment RTV w naszym kraju zdominowało właściwie kilku producentów, i to praktycznie niezależnie od kategorii produktu.

– Największym zainteresowaniem kupujących cieszy się Samsung. Z naszych danych wynika, że w czerwcu południowokoreańska firma była liderem w aż czterech z siedmiu kategorii produktowych, tj. telefonach, tabletach, ultrabookach oraz telewizorach, gdzie ma 1/3 rynku. W pozostałych kategoriach plasowała się w pierwszej dziesiątce – tłumaczy Joanna Bilińska z Ceneo.pl.

Reklama
Reklama

W kategorii telefony i akcesoria Samsung ma 30 proc. rynku, 12 proc. należy do Nokii, 11 proc. do Sony. W tabletach marki Samsung, Asus i Lenovo zawłaszczyły 40 proc. rynku. W przypadku laptopów króluje Lenovo, z ponad 30-proc. udziałem. 14 proc. internautów wybiera sprzęt Asusa, a 9 proc. HP. Do marek Samsung, Lenovo i Asus należy też ponad połowa internetowego rynku ultrabooków. Jeśli chodzi o aparaty cyfrowe, Polacy wybierają markę Sony (21 proc.), w przypadku lustrzanek zaś Nikon (prawie połowa rynku). Ale w Top 10 najpopularniejszych sprzętów są też polskie marki.

– W rankingu coraz częściej pojawiają się producenci do tej pory przez konsumentów niezauważani. Dotyczy to zwłaszcza tabletów. Sprzęt z najwyższej półki cenowej spowszedniał, ma go już prawie każdy fan nowych technologii. Teraz za sprzętem tego typu zaczynają się rozglądać osoby z mniej zasobnym portfelem, które sięgają po produkty marki Goclever, Kiano czy Lark. To sprawia, że tempo wzrostu najdroższych marek będzie zwalniać – dodaje Joanna Bilińska.    —Michał Duszczyk

Sprzedaż asortymentu RTV w internecie mocno rośnie. Polacy, robiąc zakupy przed monitorem, kupują już nie tylko odzież, książki i kosmetyki, lecz coraz chętniej także sprzęt elektroniczny. Przyciąga ich niska cena, bardziej atrakcyjna niż w sklepach stacjonarnych.

Według raportu portalu Ceneo.pl w czerwcu topowy smartfon Samsung Galaxy S5 można było kupić w sieci za 2089 zł. To o niemal 20 proc. taniej niż w markecie. Ale można zaoszczędzić kilkaset złotych również na telewizorach, komputerach czy aparatach fotograficznych.

Reklama
Biznes
Ciepłownie odegrają ważną rolę w transformacji
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Biznes
Prawnik dzieci Solorza o odwołaniach w Cyfrowym Polsacie: były podstawy
Materiał Promocyjny
Co o działalności gospodarczej sądzą Polacy? Wkrótce wyniki badania „Rz”
Biznes
Pieniądze na fortyfikacje graniczne rozkradzione w Rosji
Reklama
Reklama