Sprzedaż asortymentu RTV w internecie mocno rośnie. Polacy, robiąc zakupy przed monitorem, kupują już nie tylko odzież, książki i kosmetyki, lecz coraz chętniej także sprzęt elektroniczny. Przyciąga ich niska cena, bardziej atrakcyjna niż w sklepach stacjonarnych.
Według raportu portalu Ceneo.pl w czerwcu topowy smartfon Samsung Galaxy S5 można było kupić w sieci za 2089 zł. To o niemal 20 proc. taniej niż w markecie. Ale można zaoszczędzić kilkaset złotych również na telewizorach, komputerach czy aparatach fotograficznych.
Niska cena sprawia, że coraz chętniej w internecie szukamy produktów nowych, z gwarancją. – Popyt na używane kurczy się z roku na rok. W I kwartale 2014 r. zakupy fabrycznie nowych artykułów wzrosły o 5 proc. – mówi „Rz" Anna Tokarek z Allegro.pl. Jak tłumaczy, obecnie 86 proc. produktów elektroniki użytkowej kupowanych przez internautów to rzeczy nieużywane.
Polacy stawiają też na uznane w świecie marki. Z przeprowadzonych dla „Rz" analiz Ceneo.pl wynika, że segment RTV w naszym kraju zdominowało właściwie kilku producentów, i to praktycznie niezależnie od kategorii produktu.
– Największym zainteresowaniem kupujących cieszy się Samsung. Z naszych danych wynika, że w czerwcu południowokoreańska firma była liderem w aż czterech z siedmiu kategorii produktowych, tj. telefonach, tabletach, ultrabookach oraz telewizorach, gdzie ma 1/3 rynku. W pozostałych kategoriach plasowała się w pierwszej dziesiątce – tłumaczy Joanna Bilińska z Ceneo.pl.