Niemiecki rząd chce więcej samochodów elektrycznych

Niemiecki rząd chce wspierać samochody elektryczne - informuje dziennik "Frankfurter Allgemeine Zeitung". Berlin zamierza opracować system prawnego wspierania użytkowników aut elektrycznych, tak by zachęcić Niemców do przesiadania się do ekologicznych pojazdów.

Aktualizacja: 04.08.2014 14:35 Publikacja: 04.08.2014 13:44

BMW i8

BMW i8

Foto: Bloomberg

Nowe regulacje prawne mają być omawiane na forum rządu jeszcze w sierpniu.

Niemiecki minister transportu Alexander Dobrindt i minister środowiska Barbara Hendricks razem opracowali i rozesłali do poszczególnych resortów do konsultacji projekt nowego prawa. Jeżeli zostaną zaakceptowane, to prawdopodobnie zaczną obowiązywać już od lutego 2015 roku.

Samochody elektryczne to przyszłość motoryzacji?

Według "FAZ" samochody elektryczne mają zyskać kilka przywilejów, m.in. miejsca parkingowe tylko dla eko-samochodów ze stacjami ładowania baterii, darmowe ładowanie baterii, zniesienie zakazów wjazdu do centrum poszczególnych miast, możliwość swobodnego poruszania się buspasami. Odpowiednie regulacje muszą być jednak skonsultowane z lokalnymi Wydziałami Ruchu.

Rząd federalny postawił sobie za cel, by do 20120 roku po niemieckich drogach jeździło około miliona samochodów elektrycznych. Na razie Niemcy kupili zaledwie 13 tys. takich samochodów, wynika z oficjalnych danych z marca tego roku.

Bunt gmin

Jednak według niemieckich mediów władze lokalne wcale nie palą się do przyznawania właścicielom elektrycznych samochodów. Gminy przede wszystkim obawiają się zalewu samochodów osobowych na buspasach, które sparaliżują komunikację miejską, która dla wielu jest priorytetem.

- Z naszego punktu widzenia samochody elektryczne mają dwa poważne mankamenty: potrzebują miejsc parkingowych i ulic, a tego nam w Berlinie brakuje - powiedział Sigrid Nikutta, prezes Berlińskich Zakładów Komunikacyjnych. Podobne zastrzeżenia ma też Herbert König, prezes monachijskich zakładów, dodając, że buspasy już są przepełnione. Wspiera ich też Związek Niemieckich Przedsiębiorstw Komunikacyjnych oraz górnoniemiecki związek zrzeszający przedstawicieli transportu miejskiego.

Minister transportu uspokaja jednak, że nie ma mowy o przymusie wpuszczania elektrycznych aut na buspasy, a poszczególne gminy będą mogły według własnego uznania i potrzeb stosować nowe prawo.

Poza samochodami elektrycznymi specjalne przywileje dostana także samochody hybrydowe, pojazdy z napędem wodorowym oraz zasilane ogniwami wodorowymi.

 

 

Nowe regulacje prawne mają być omawiane na forum rządu jeszcze w sierpniu.

Niemiecki minister transportu Alexander Dobrindt i minister środowiska Barbara Hendricks razem opracowali i rozesłali do poszczególnych resortów do konsultacji projekt nowego prawa. Jeżeli zostaną zaakceptowane, to prawdopodobnie zaczną obowiązywać już od lutego 2015 roku.

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne