Włoska firma istnieje od dawna w Indiach, jej model 1100 był produkowany na miejscu pod nazwą President. Ale to okazało się za mało, bo sprzedaż samochodów w tym kraju wzrosła niemal dwukrotnie do 2,6 mln rocznie w ostatnich 6 latach, głównie dzięki Japończykom (Maruti Suzuki, Honda), Koreańczykom (Hyundai), ale także miejscowym firmom (Tata Nano). W ubiegłym roku sprzedaż Fiata osiągnęła najniższy poziom, w I kwartale nastąpił skok o 40 proc. do 2429 samochodów
Fiat wypuścił kilka tygodni temu na tamtejszym rynku odświeżoną wersję Linei, teraz dodał nowe Punto Evo, oferowany w Delhi w cenie 455-665 tys. rupii (7500-11.000 dolarów) w wersji benzynowej i 527-719 tys. (8700-12.000 dolarów) w wersji wysokoprężnej, na początku października ma pojawić się kompakt sportowo-użytkowy Avventura na płycie podłogowej Linei, a jeszcze w tym roku 500 Abarth.
Rezygnując z dotychczasowej praktyki Fiat będzie oferować swe auta we własnej sieci 116 dealerów w 93 miastach w 23 stanach, którą chce rozbudować do 150 do końca roku 2015. — Indie to bardzo strategiczny rynek. Do 2020 r. będzie trzeci albo czwarty co do wielkości, więc jest dla nas bardzo ważny — stwierdził prezes-dyrektor generalny Fiat Chrysler India, Nagesh Basavanhalli.
Chcąc zapewnić sobie powodzenie Włosi przygotowali wyroby dostosowane do indyjskiego rynku i po raz pierwszy zorganizowali w tym kraju światową premierę. — Po raz pierwszy rozszerzamy naszą gamę modeli ponad segment hatchbacków i sedanów średniej wielkości — podkreślił Basavanhalli. — Będziemy bardzo konkurencyjni cenowo. Wiemy, że na rynku są już EcoSport i Duster. Prezes sądzi, że Avventura i nowe Punto zwiększą wolumen sprzedaży Fiata. — W ciągu 75-100 dni będziemy wiedzieć, gdzie jesteśmy — dodał.
W tym roku pojawi się łącznie 5 nowości, a do 2016 r. dziewięć. W ciągu 5 lat Fiat Chrysler planuje dla Indii 12 premier, do 2015 r. zacznie tam produkcję modeli Jeepa — dziewięć będzie montowane na miejscu, a trzy importowane. W 2015 r. pojawi się bardzo oczekiwany importowany Wrangler i Grand Cherokee produkowany na miejscu, podobnie jak Abarth Punto.