Badacze zajmujący się bezpieczeństwem komputerowym Charlie Miller i Chris Valasek doszli do wniosku w raporcie, który ma być opublikowany najbliższych dniach, że najłatwiejszymi do zhakowania samochodami z 20 przez nich badanych są Jeep Cherokee 2014, Infiniti Q50 2014 i Cadillac Escalade 2015. Przedstawili swe ustalenia na konferencji o hackingu Black Hat w Las Vegas poświęconej bezpieczeństwu pojazdów, sprzętu medycznego i innego wyposażonego w komputery.

— Grupa Chryslera spróbuje sprawdzić te twierdzenia i jeśli okażą się uzasadnione, zaradzi nim — oświadczył rzecznik Eric Mayne. Nissan opublikował komunikat, że sprawdza już te ustalenia i dodał, że nie ma wskazówek, by autorzy raportu usiłowali wykorzystać jakiekolwiek słabsze punkty w Q50. GM nie zareagował na prośbę o komentarz.

Miller pracujący jako inżynier od zabezpieczeń w Twitterze i Valasek, dyrektor pionu badań zabezpieczeń pojazdów w firmie doradczej IOActive stwierdzili, że oceniali bezpieczeństwo samochodów pod kątem możliwych ataków hakerskich z większej odległości. Sami nie testowali samochodów, tylko analizowali kluczowe kryteria, w tym liczbę technologii dostępu takich jak Wi-Fi czy Bluetooth, które pozwalają hakerom przejąć kontrolę nad systemami manipulowania pojazdem, powodując jego fizyczne uszkodzenie.

Najbardziej bezpiecznymi pojazdami, najtrudniejszymi do zhakowania okazały się Dodge Viper 2014 koncernu Chryslera, Audi A8 2014 i Honda Accord 2014.

Miller i Valasek zastrzegli, że nie usiłowali tak naprawdę włamać się elektronicznie do tych samochodów, więc wymienione jak najłatwiejsze mogą być w rzeczywistości całkiem bezpieczne. Opublikowali swe oceny „hakowności" dla utworzenia pierwszej generalnej klasyfikacji, której konsumenci mogą używać do porównywania cybernetycznego bezpieczeństwa pojazdów.