Grupa z Monachium podała, że sprzedaż jej limuzyn i aut sportowo-użytkowych wzrosła o 8,4 proc. do 139 399. Luksusowa marka grupy Volkswagena osiągnęła w lipcu poziom 144 tys. samochodów. Lipiec był trzecim miesiącem, gdy sprzedaż Audi była większa od sprzedaży BMW, który zajmuje pozycję światowego lidera od 2005 r., po wyprzedzeniu Mercedesa-Benza. Audi znajdujący się na drugim miejscu od 2011 r. zapowiedział awans na pierwsze miejsce pod koniec dekady. Podobne zamiary ma Mercedes.

Po 7 miesiącach sprzedaż marki BMW wzrosła o 10 proc. do rekordowych 1,03 mln pojazdów, a dystans do niej Audi zmalał do 12 397 mimo starzejącej się gamy modeli. Rok temu wynosił 21 035 samochodów, więc zmalał o 40 proc.

Mniejsza dynamika w BMW wynika ze słabszej sprzedaży na najważniejszych rynkach europejskich i w Stanach, gdzie łączne dostawy BMW, Mini i Rolls-Royce wzrosły odpowiednio o 2,8 i 5,4 proc. Dla porównania, Audi zwiększył sprzedaż w Europie o 6,7 proc. i o 13 w USA. Notuje też większy wzrost w Chinach niż BMW i Mercedes.