Pierwszą informację już w niedzielę zamieścił w internetowym wydaniu dziennik Wall Street Journal. Podął, że z Amazona zniknęły właśnie oferty zamówienia w przedsprzedaży ostatniego hitu ze stajni Disneya czyli filmu Kapitan Ameryka. Taki krok w momencie największego zainteresowania konsumentów oznacza tylko jedno – kolejną wojnę handlową.

Amazon bez zastanowienia usuwa nawet bestsellery, jeśli druga strona oczekuje za dużo pieniędzy. Jednocześnie firma wciąż naciska dostawców na obniżanie marż choć ze swoich nie ma zamiaru rezygnować. Dodatkowo to na dostawców przerzuca choćby koszty zwrotów towarów do których w promocjach wręcz swoich użytkowników zachęca.

Wcześniej Amazon zdecydował się na usunięcie ze sprzedaży produktów francuskiej grupy wydawniczej Hachette – firma przepraszała autorów za skutki akcji, ale jednocześnie mówiła wprost o potrzebie wynegocjowania nowych warunków współpracy z internetowym gigantem. Konflikt trwa już od kilku miesięcy i nie zanosi się na jego zakończenie.