Dane liczone od początku roku pokazują jeszcze większy – prawie 15-procentowy wzrost sięgający prawie 250 tys. Co prawda, wciąż duży jest reeksport – według Instytutu Samar sięga blisko 7 proc., to łączna liczba rejestracji samych tylko samochodów osobowych za cały 2014 rok powinna sięgnąć 315 tys. (prawie 220 tys. za 8 miesięcy). W dalszym ciągu utrzymuje się znaczna przewaga wzrostu sprzedaży w grupie aut segmentu premium nad samochodami marek popularnych. W okresie od stycznia do sierpnia rejestracje tych pierwszych podskoczyły o prawie 30 proc., podczas gdy w grupie aut popularnych wzrost był o połowę mniejszy. W samym sierpniu różnica stopniała:
- Marki popularne zanotowały wzrost w porównaniu do sierpnia o 6,1 proc., natomiast liczba rejestrowanych aut marek premium zwiększyła się o 7,7 proc. – podaje Samar.
W pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów osobowych prowadzi Skoda z rejestracjami na poziomie 30,2 tys. od początku roku i prawie 14-procentowym udziałem w rynku. Na drugim miejscu utrzymuje się Volkswagen (21,2 tys.), a za nim jest Toyota (20,1 tys.). Czwarty w rankingu Opel może pochwalić się największym, bo przeszło 40-procentowym wzrostem rejestracji z całej pierwszej dziesiątki. Udział marki w rynku zwiększył się do prawie 7,7 proc.
- Chcemy kontynuować ten pozytywny trend i już od 8 września wprowadzamy nową atrakcyjną ofertę na nasze najbardziej popularne modele – Corsę i Astrę – zapowiada Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland. Bardzo dobrze radzą sobie również samochody dostawcze Opla. Łączna sprzedaż w 2014 roku wyniosła 961 sztuk, co oznacza wzrost o ponad 51 proc. w porównaniu do zeszłego roku. Najpopularniejszym modelem w gamie były Vivaro – ponad 50 proc. wzrostu i 811 sprzedanych egzemplarzy.
Według Samaru, rozwija się cały rynek aut dostawczych, a dotychczasowy wzrost daje podstawę do dobrego wyniku w skali całego roku - tradycyjnie w drugiej połowie roku obserwowane są wyższe wzrosty niż w pierwszej.