Nowy pluszak Polkomtela

Operator sieci Plus ma zaprezentować nową ofertę, ?którą będzie promować hasłem: „Sprawdź, co można zrobić bez konsekwencji", używając nowej nazwy Plush.

Publikacja: 08.09.2014 18:21

Tak zmiany zapowiadał na swojej stronie Polkomtel

Tak zmiany zapowiadał na swojej stronie Polkomtel

Foto: materiały prasowe

Zapowiedź zmiany widać było od piątku na stronie internetowej telekomu, gdzie element logo – niebieski plus podkreślony czerwonym łukiem – został przemalowany na czarne „H". Taki zabieg w logo widać także było w telewizyjnych spotach wizerunkowych Polkomtelu.

Teoretycznie mógłby to być początek rebrandingu całej grupy. Jak mówił „Rz" Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu, do którego należy teraz Polkomtel, grupa zastanawia się nad wyborem wspólnej marki spośród już posiadanych lub stworzeniem jednej wspólnej dla platformy i telekomu.

– To pewnie najbardziej kluczowa decyzja do podjęcia, więc szukamy odpowiedzi na pytania, czy i kiedy – mówił Libicki.

Wyliczał wówczas zalety posiadania dwóch marek w grupie, ale też przyznawał, że może to powodować konfuzję komunikacyjną w głowach klientów.

Samo wykreślenie z logo matematycznego plusa mogłoby też zlikwidować skojarzenie z konkurencyjną wobec Cyfrowego Polsatu platformą satelitarną nc+.

Czy właśnie zaczęto przemalowywać na stałe szyldy w całej grupie Cyfrowego Polsatu – Olga Zomer, rzeczniczka grupy, nie potwierdza, choć trudno sobie wyobrazić lepszy moment na wprowadzenie nowego brandu. Trwają mistrzostwa świata w siatkówce mężczyzn, których Plus jest sponsorem generalnym, i logo telekomu pojawia się na antenach w ok. 170 państwach.

Jeśli to nie rebranding, to możliwe, że telekom wraca do dawnego podejścia i uruchomi tzw. submarkę. Submarki to nic nowego w świecie sieci komórkowych. Pojawiają się i – często – znikają, gdy spełnią zadanie, lub przeciwnie – gdy odniosą porażkę. Początkowo miały pomagać firmom przyciągnąć uwagę konkretnej grupy użytkowników.

Polkomtel przed zmianami właścicielskimi zrezygnował z submarek dla segmentu telefonów na kartę: relatywnie nowych Sami Swoi oraz 36,6 (nie odniosły jednak sukcesu) i – najstarszej – Simplus.

W grudniu 2012 r. po czterech latach istnienia Play zamknął submarkę Fresh, zastępując ją Playem na Kartę.

Najdłużej na rynku istnieje submarka Heyah (należy do T-Mobile Polska), pod którą sprzedawane są od pewnego czasu także usługi z abonamentem.

Teraz większość operatorów ma w portfelach submarki, ale służą im one raczej do szybkiego reagowania na nowości rynkowe bez konieczności zmiany strategii dla głównego brandu i oferowane są pod nimi zarówno usługi pre-paid, jak i w abonamencie (Play – Red Bull Mobile, Orange – Nju mobile, T-Mobile – Heyah).

W przypadku Plusha mówiło się w weekend o nowej ofercie pre-paid. Zapewne dlatego, że w sierpniu telekom wybrał nową agencję reklamową – Scholz & Friends Warszawa – do obsługi komunikacyjnej tego segmentu.

Samo słowo „plush" otwiera więcej możliwości. W języku polskim oznacza „pluszowy", a z angielskiego także „luksusowy, bardzo drogi".

W tym roku ze słownika języka angielskiego zaczerpnął już hasło T-Mobile Polska, wprowadzając wspólną nazwę dla wszystkich ofert – „Jump!". W tym przypadku inspiracja przyszła ze Stanów Zjednoczonych, gdzie nazwa ta była wykorzystana do innych celów tamtejszego T-Mobile: akcji aktualizacji telefonów komórkowych (jej rozwinięcie to „Just Upgrade My Phone").

„Jump!" ma się stać w T-Mobile dominującą nazwą ofert. Między innymi realizacji tego celu służy akcja migrowania użytkowników ofert SIM-Only do nowych.

Zapowiedź zmiany widać było od piątku na stronie internetowej telekomu, gdzie element logo – niebieski plus podkreślony czerwonym łukiem – został przemalowany na czarne „H". Taki zabieg w logo widać także było w telewizyjnych spotach wizerunkowych Polkomtelu.

Teoretycznie mógłby to być początek rebrandingu całej grupy. Jak mówił „Rz" Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu, do którego należy teraz Polkomtel, grupa zastanawia się nad wyborem wspólnej marki spośród już posiadanych lub stworzeniem jednej wspólnej dla platformy i telekomu.

Pozostało 83% artykułu
Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki