O wyborze nowojorskiej kancelarii Debevoise and Plimpton poinformował dziś Aerofłot. Rywalizowały z nią jeszcze dwie kancelarie amerykańskie - White and Case i Latham and Watkins, oraz dwie brytyjskie - Allen and Overy i Clifford Chance.

Jak uzasadnili Rosjanie zwycięska firma „przedstawiła najlepsze połączenie warunków wykonania zadania od strony technicznej z ceną, jakością i kwalifikacjami". Strony nie podały ceny usług, kancelaria ma zakończyć przygotowania strony prawnej prywatyzacji do końca przyszłego roku. Jeszcze w połowie roku rosyjski skarb państwa mówił o terminie tegorocznym sprzedaży 10 proc. akcji linii (etap I). W sumie w rękach państwa ma pozostać 50 proc. plus akcja. Reszta ma trafić do inwestorów. Do 2020 r udział skarbu państwa miałby zmniejszyć się do 25 proc. plus akcja (tzw. pakiet blokujący).

Aerofłot w 2013 r przewiózł 20,9 mln pasażerów a wraz z należącymi do grupy spółkami zależnymi - 31,4 mln. Strata netto w I półroczu wyniosła 1,9 mld rubli (rok temu był to zysk 45 mln rubli). Przychody były wyższe o 9,5 proc. i wyniosły 140,3 mld rubli. Skarb państwa ma obecnie ponad 60 proc. akcji. Linie są notowane na moskiewskiej giełdzie.