Władze miejskie Oslo powierzą polskiemu liderowi inwestycji torowych kompleksową przebudowę ulic Prinsens Gate i Tollbrugata wraz z modernizacją linii tramwajowej. Przyznanie tego projektu niemal podwaja wartość dotychczasowych zamówień Torpol w Norwegii.
– Naszymi pracami zrealizowanymi do tej pory w Bergen i Oslo przekonaliśmy norweskich zamawiających, że doświadczenie naszych inżynierów i podejście do projektów stoją na najwyższym poziomie – mówi prezes Torpolu, Tomasz Sweklej. O wyborze Torpolu jako wykonawcy inwestycji zadecydowała cena (70 proc.) i opis realizacji zadania (30 proc.). Przewidywany termin realizacji kontraktu to czerwiec 2017 roku. Razem z projektem Prinsens Gate, do tej pory Torpol pozyskał w Norwegii kontrakty o wartości ok. 180 milionów złotych. Firma zrealizowała w charakterze generalnego wykonawcy fragment budowy lekkiej kolei miejskiej w Bergen, która ma połączyć centrum miasta z portem lotniczym Flesland oraz przeprowadziła kompleksową modernizację linii tramwajowej w Oslo (Nybrua), o wartości ponad 36 mln koron norweskich (ok. 18 mln złotych).
Najnowszy kontrakt polegający na wymianie nawierzchni torowej i sieci trakcyjnej zostanie zrealizowany w ścisłym centrum Oslo, w sąsiedztwie głównego dworca kolejowego, siedziby norweskiego parlamentu, opery oraz tuż obok reprezentacyjnego deptaka Karl Johans Gate. W czasie modernizacji ruch tramwajowy zostanie w całości przeniesiony na Prinsens Gate. Podniesiony zostanie standard estetyczny ulicy, która będzie wykończona kamieniami. Trudność inwestycji zwiększa fakt, że przez cały czas pracom będzie towarzyszył normalny ruch tramwajowy.
Torpol jest obecny w Norwegii od 2010 r., poprzez spółkę Torpol Norge. Przyjęty przez norweski rząd Krajowy Plan Transportowy na lata 2014-2023 zakłada istotny wzrost nakładów inwestycyjnych, które osiągną poziom łącznie 167,8 mld koron norweskich, czyli ponad 80 miliardów złotych. Jednocześnie liczba wykonawców infrastruktury kolejowej w Norwegii jest ograniczona. Norweski rynek charakteryzuje się również wyższą marżowością oraz korzystniejszymi warunkami kontraktów w stosunku do rynku polskiego.
Torpol jest liderem polskiego sektora inwestycji kolejowych i tramwajowych. 8 lipca 2014 roku spółka zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.