Work Service chce pozyskać od funduszy 110 mln zł

Giełdowy potentat usług HR chce pozyskać na dalszą ekspansję 110 mln złotych z prywatnej oferty nowych akcji.

Publikacja: 26.09.2014 10:57

Tomasz Hanczarek, prezes Work Service, liczy na 1,8–2 mld zł przychodów w 2014 r.

Tomasz Hanczarek, prezes Work Service, liczy na 1,8–2 mld zł przychodów w 2014 r.

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński Robert Gardziński

– Mamy bardzo ciekawe cele akwizycyjne. Ich realizacja umocniłaby nas na pozycji lidera w regionie na wiele lat – podkreśla Tomasz Misiak, przewodniczący rady nadzorczej Work Service.

Spółka podała w komunikacie informację o planach nowej emisji akcji, tym razem skierowanej do inwestorów instytucjonalnych, głównie dużych funduszy z zagranicy. Work Service zaoferuje im tej jesieni do 5,912 mln nowych akcji serii S.

Ofertę ma przegłosować zwołane na 20 października Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy spółki.

Globalne ambicje

Ich cenę ma ustalić zarząd, ale jak wynika z deklaracji prezesa spółki Tomasza Hanczarka, będzie ona zbliżona do jej obecnych notowań. – Liczymy na ok. 110 mln zł wpływów z emisji – twierdzi Hanczarek, który oczekuje również, że popyt na nowe akcje znacząco przewyższy ich podaż.

Jego zdaniem zarówno obecni, jak i potencjalni inwestorzy wierzą w strategię rozwoju firmy, która pod względem przychodów jest już 86. firmą w branży usług HR w świecie. – W ciągu 3–5 lat chcemy być w pierwszej dziesiątce – dodaje szef Work Service.

Wpływy z emisji spółka przeznaczy głównie na nowe przejęcia, które wzmocnią jej pozycję w usługach HR w trójkącie Berlin–Moskwa–Stambuł (chce szukać zwłaszcza niszowych, wysokomarżowych firm) oraz na zwiększenie udziału w spółkach, w których Work Service nie jest jedynym akcjonariuszem.

Tomasz Misiak nadzieje wiąże z ekspansją grupy w wysokomarżowych niszach rynku usług HR, w tym w zatrudnianiu inżynierów IT na kontraktach (kontrakting).– Zakup dużych sieci sprzedażowych zapewniłby nam globalną skalę biznesu w tych usługach – wyjaśnia.

Cel – 3 mld zł w 2015 r.

Wpływy z emisji przyspieszą tempo rozwoju grupy, która w tym roku liczy na 1,8–2 mln zł przychodów ze sprzedaży (dwukrotnie więcej niż rok wcześniej), zaś w 2015 r. będzie celować w 3 mld zł.

Poza pozyskaniem pieniędzy na dalszą ekspansję nowa emisja ma jeszcze jeden cel. – Bardzo zależy nam na powiększeniu bazy inwestorów i większym zróżnicowaniu kategorii funduszy, które są naszymi akcjonariuszami – wyjaśnia Adam Jenkins, szef relacji inwestorskich grupy i prezes Work Service International.

Właśnie to jest powodem wyłączenia z emisji akcji serii S prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy. Spółka liczy, że dzięki nowej emisji trafi też do portfeli dużych zagranicznych funduszy, które mają już akcje jej głównych konkurentów, międzynarodowych gigantów rynku usług HR.

– Chcielibyśmy mieć w akcjonariacie fundusze, które dobrze znają i rozumieją naszą branżę. Work Service, który jest tak naprawdę jedyną notowaną na giełdzie spółką usług HR nie tylko w Polsce, ale i w regionie, będzie dobrym uzupełnieniem ich portfela – twierdzi Jenkins.

Kolejne transakcje jeszcze w tym roku

Work Service od jesieni 2013 r. przyspiesza tempo przejęć firm z branży. Do grupy, która w zeszłym roku powiększyła się o krajowe spółki Antal International i Work Express, pod koniec 2013 r. dołączyła węgierska Pro Human (ich konsolidacja pomogła zwiększyć przychody grupy w I półroczu o 80 proc.). Wiosną tego roku do grupy została włączona spółka joint venture ?z niemiecką grupą Fiege. Teraz od kilku miesięcy na celowniku Work Service są Rumunia (gdzie polska grupa przygląda się kilku spółkom) i Turcja.

– Mamy bardzo ciekawe cele akwizycyjne. Ich realizacja umocniłaby nas na pozycji lidera w regionie na wiele lat – podkreśla Tomasz Misiak, przewodniczący rady nadzorczej Work Service.

Spółka podała w komunikacie informację o planach nowej emisji akcji, tym razem skierowanej do inwestorów instytucjonalnych, głównie dużych funduszy z zagranicy. Work Service zaoferuje im tej jesieni do 5,912 mln nowych akcji serii S.

Pozostało 89% artykułu
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?