Każdą edycję zwiedza przynajmniej ćwierć miliona potencjalnych klientów. Trzeba bowiem pamiętać, że to nie są targi masowe – takie jak wystawy aut osobowych.
Mercedes Benz Trucks pokazał w Hanowerze auto autonomiczne – Mercedes Future Trucks 2025, który „sam jedzie", podczas gdy kierowca wygodnie siedzący na obrotowym fotelu sprawdza na tablecie np. warunki pogodowe. Auto nie jest jeszcze dopuszczone do ruchu, tak samo jak nie mogą się jeszcze legalnie poruszać samochody osobowe przystosowane do jazdy bez kierowcy.
Maszyna Mercedesa przeszła już pierwsze testy jazdy na zamkniętej dla ruchu ?autostradzie pod Magdeburgiem.
Fiat Chrysler Automobiles z marką Fiat Professional pokazał, że znów się liczy na rynku lekkich samochodów dostawczych. Swoją premierę miał w Hanowerze model Doblo Cargo XL. W Niemczech Fiat Doblo zajmuje pierwsze miejsce wśród marek importowanych.
Polski akcent w hanowerskich targach to przede wszystkim obecność Solarisa, który pokazał najnowszą urbino w wersji 12 i 18. Pojazd został wyciszony, ma w środku więcej miejsc siedzących niż poprzednie modele, wygodniej się do niego wsiada i z niego wysiada, bo drzwi zostały poszerzone. Seryjna produkcja najnowszych urbino ma ruszyć w przyszłym roku. Niemieccy producenci autobusów przyznają, że polska firma ze względu na doskonałą jakość pojazdów i atrakcyjną cenę jest dla nich poważną konkurencją.