Reklama

Pokaz nowości w Hanowerze

Na trwających targach ?IAA Commercial Vehicles ?istny wysyp premier. Odbywający się raz na dwa lata salon jest najważniejszą wystawą aut dostawczych ?w Europie.

Publikacja: 30.09.2014 08:34

Pokaz nowości w Hanowerze

Foto: Fotorzepa, Mateusz Dąbrowski MD Mateusz Dąbrowski

Każdą edycję zwiedza przynajmniej ćwierć miliona potencjalnych klientów. Trzeba bowiem pamiętać, że to nie są targi masowe – takie jak wystawy aut osobowych.

Mercedes Benz Trucks pokazał w Hanowerze auto autonomiczne – Mercedes Future Trucks 2025, który „sam jedzie", podczas gdy kierowca wygodnie siedzący na obrotowym fotelu sprawdza na tablecie np. warunki pogodowe. Auto nie jest jeszcze dopuszczone do ruchu, tak samo jak nie mogą się jeszcze legalnie poruszać samochody osobowe przystosowane do jazdy bez kierowcy.

Maszyna Mercedesa przeszła już pierwsze testy jazdy na zamkniętej dla ruchu ?autostradzie pod Magdeburgiem.

Fiat Chrysler Automobiles z marką Fiat Professional pokazał, że znów się liczy na rynku lekkich samochodów dostawczych. Swoją premierę miał w Hanowerze model Doblo Cargo XL. W Niemczech Fiat Doblo zajmuje pierwsze miejsce wśród marek importowanych.

Polski akcent w hanowerskich targach to przede wszystkim obecność Solarisa, który pokazał najnowszą urbino w wersji 12 i 18. Pojazd został wyciszony, ma w środku więcej miejsc siedzących niż poprzednie modele, wygodniej się do niego wsiada i z niego wysiada, bo drzwi zostały poszerzone. Seryjna produkcja najnowszych urbino ma ruszyć w przyszłym roku. Niemieccy producenci autobusów przyznają, że polska firma ze względu na doskonałą jakość pojazdów i atrakcyjną cenę jest dla nich poważną konkurencją.

Reklama
Reklama

Ale europejscy producenci pojazdów użytkowych muszą się liczyć z konkurencją zwłaszcza z krajów azjatyckich. Według firmy analitycznej AT Kearney w 2030 r. w szóstce największych producentów ciężarówek będzie od dwóch do czterech pochodzących z Chin, Indii i Korei Płd. Według tej samej prognozy globalny rynek ciężarówek będzie rósł w ciągu następnych pięciu lat po ok. 5 proc. rocznie.

Danuta Walewska z Hanoweru

Każdą edycję zwiedza przynajmniej ćwierć miliona potencjalnych klientów. Trzeba bowiem pamiętać, że to nie są targi masowe – takie jak wystawy aut osobowych.

Mercedes Benz Trucks pokazał w Hanowerze auto autonomiczne – Mercedes Future Trucks 2025, który „sam jedzie", podczas gdy kierowca wygodnie siedzący na obrotowym fotelu sprawdza na tablecie np. warunki pogodowe. Auto nie jest jeszcze dopuszczone do ruchu, tak samo jak nie mogą się jeszcze legalnie poruszać samochody osobowe przystosowane do jazdy bez kierowcy.

Reklama
Biznes
Grupa Bumech będzie produkować pojazdy wojskowe. Jest umowa
Biznes
Microsoft przekracza barierę 4 bln dolarów. Sztuczna inteligencja i chmura napędzają wzrost
Biznes
Jacek Rutkowski: Nie odchodzę na dobre z Amiki
Biznes
Umowa na 180 czołgów K2. Tym razem skorzysta polski przemysł
Biznes
Polska zamawia kolejne czołgi K2. Do 2030 roku będzie pancerną potęgą Europy
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama