W czwartek grupa Muszkieterów, prowadząca spożywczą sieć Intermarche oraz markety budowlane Bricomarche, podała bardzo dobre na tle konkurencji wyniki pierwszego półrocza. W tym okresie jej sieć spożywcza poprawiła sprzedaż o 10,9 proc., do 1,7 mld zł. Bez uwzględnienia nowych sklepów sprzedaż była wyższa o 1,2 proc.
Półroczne obroty budowlanej sieci Bricomarche wzrosły 21,8 proc., do 536,1 mln zł. Sieć otwiera właśnie setny sklep, a do końca roku zapowiada jeszcze pięć kolejnych.
Skonsolidowane obroty grupy w 2013 r. wyniosły ponad 4,9 mld zł – na ten rok firma zapowiada ich wzrost do 5,45 mld zł.
W kolejnych latach firma chce się rozwijać jeszcze szybciej – w sumie w 2020 r. obydwie sieci mają wygenerować 16 mld zł przychodów. Liczba sklepów z obecnych ponad 300 ma wzrosnąć do 800. Tylko w tym roku inwestycje wyniosą 425 mln zł.
– Systematycznie powiększać będziemy także zatrudnienie w obydwu sieciach, by w 2020 r. osiągnęło pułap 32,5 tys. osób – wyjaśnia Patrick Renault, prezes grupy Muszkieterów w Polsce. Obecnie przekracza ono poziom 13 tys.