Reklama

Sieci odważnie inwestują

Grupa Muszkieterów systematycznie poprawia wyniki i zapowiada podwojenie liczby sklepów.

Publikacja: 03.10.2014 12:05

Sieci odważnie inwestują

Foto: materiały prasowe

W czwartek grupa Muszkieterów, prowadząca spożywczą sieć Intermarche oraz markety budowlane Bricomarche, podała bardzo dobre na tle konkurencji wyniki pierwszego półrocza. W tym okresie jej sieć spożywcza poprawiła sprzedaż o 10,9 proc., do 1,7 mld zł. Bez uwzględnienia nowych sklepów sprzedaż była wyższa o 1,2 proc.

Półroczne obroty budowlanej sieci Bricomarche wzrosły 21,8 proc., do 536,1 mln zł. Sieć otwiera właśnie setny sklep, a do końca roku zapowiada jeszcze pięć kolejnych.

Skonsolidowane obroty grupy w 2013 r. wyniosły ponad 4,9 mld zł – na ten rok firma zapowiada ich wzrost do 5,45 mld zł.

W kolejnych latach firma chce się rozwijać jeszcze szybciej – w sumie w 2020 r. obydwie sieci mają wygenerować 16 mld zł przychodów. Liczba sklepów z obecnych ponad 300 ma wzrosnąć do 800. Tylko w tym roku inwestycje wyniosą 425 mln zł.

– Systematycznie powiększać będziemy także zatrudnienie w obydwu sieciach, by w 2020 r. osiągnęło pułap 32,5 tys. osób – wyjaśnia Patrick Renault, prezes grupy Muszkieterów w Polsce. Obecnie przekracza ono poziom 13 tys.

Reklama
Reklama

Rozwój firmy to nie tylko nowe sklepy, ale także niedostępne dotychczas dla klientów usługi. Sztandarowym przykładem są zakupy internetowe. – Ten rynek rośnie w tak szybkim tempie, że nie możemy sobie pozwolić na ignorowanie trendu – mówi Krzysztof Waligórski, prezes Intermarche.

W Polsce firma wprowadzi rozwiązanie stosowane już w jej sieciach we Francji – u nas będzie funkcjonować pod nazwą Drive. Klient będzie wybierał towary przez stronę internetową określając także sklep, z którego odbierze już skompletowane  zamówienie. Jak zapowiada firma – w ciągu maksymalnie 5 minut od momentu jego przyjazdu do sklepu zakupy będą w bagażniku.

Na dobre usługa ma ruszyć w 2015 r. – teraz ma być jedynie testowana w dwóch miejscowościach.

W przyszłym roku firma zapowiada także udostępnienie klientom aplikacji mobilnej. Ceny towarów zamawianych przez internet będą takie same jak w tradycyjnym sklepie, nie będzie też pobierana opłata za pakowanie.

Bricomarche z kolei prowadzi proces przebudowy starszych sklepów, a cały proces ma się zakończyć w grudniu 2015 r. Firma przejmuje też 14 lokalizacji w których dotychczas działały sklepy sieci Nomi.

– W związku z tym musieliśmy opracować nowy format sklepu z powierzchnią 3,5 tys. mkw., który na początek zostanie wprowadzony w siedmiu już przejętych lokalizacjach Nomi – wyjaśnia Marian Słomiak, pełnomocnik ds. Bricomarche. Jak zapowiada, trwają rozmowy w sprawie kolejnych placówek.

Reklama
Reklama

Grupa Muszkieterów obecna jest w sześciu krajach europejskich. W 2013 r. jej obroty wyniosły niemal 40 mld euro – największa część przypadała na rynek francuski.

W czwartek grupa Muszkieterów, prowadząca spożywczą sieć Intermarche oraz markety budowlane Bricomarche, podała bardzo dobre na tle konkurencji wyniki pierwszego półrocza. W tym okresie jej sieć spożywcza poprawiła sprzedaż o 10,9 proc., do 1,7 mld zł. Bez uwzględnienia nowych sklepów sprzedaż była wyższa o 1,2 proc.

Półroczne obroty budowlanej sieci Bricomarche wzrosły 21,8 proc., do 536,1 mln zł. Sieć otwiera właśnie setny sklep, a do końca roku zapowiada jeszcze pięć kolejnych.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Reklama
Biznes
Polak wśród najlepszych dyrektorów zarządzających na świecie
Biznes
Grupa Bumech będzie produkować pojazdy wojskowe. Jest umowa
Biznes
Microsoft przekracza barierę 4 bln dolarów. Sztuczna inteligencja i chmura napędzają wzrost
Biznes
Jacek Rutkowski: Nie odchodzę na dobre z Amiki
Biznes
Umowa na 180 czołgów K2. Tym razem skorzysta polski przemysł
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama