Reklama

Trudny finisz kolejowych remontów

Kolej finiszuje z kluczowymi inwestycjami. W grudniu skróci się czas jazdy pociągiem na najważniejszych trasach. Z Warszawy do Gdańska pojedziemy 2 godziny i 58 minut, do Katowic 2 godziny i 34 minuty, do Krakowa poniżej dwóch i pół godziny, a do Wrocławia dojedziemy w trzy godziny i 42 minuty. Na razie jednak remonty są uciążliwe dla pasażerów, którzy na niektórych trasach muszą przesiadać się do autobusów.

Publikacja: 06.10.2014 15:59

Trudny finisz kolejowych remontów

Foto: Fotorzepa, Grzegorz Zawisza Grz.Zaw. Grzegorz Zawisza

- W tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe wydadzą na prace remontowe na torach przeszło 7 miliardów złotych – poinformował w poniedziałek Maciej Dutkiewicz z PKP PLK. Na głównych szlakach finalizowane są roboty związane z wymianą torów, systemów sygnalizacyjnych, modernizowane są przejazdy drogowe. Do końca grudnia mają się zakończyć prace na szlakach Warszawa-Wrocław, Warszawa-Kraków oraz Warszawa-Katowice. W tym samym czasie zakończy się modernizacja 350 kilometrów linii Warszawa-Gdynia. W październiku prace remontowe będą kontynuowane m.in.: pomiędzy Warszawą a Skierniewicami, Wrocławiem a Poznaniem, na Centralnej Magistrali Kolejowej czy na linii do Białegostoku.

Na tej ostatniej, dla skrócenia prac o 10 miesięcy, PLK zawiesi od 12 października ruch kolejowy na odcinku Tłuszcz-Łochów. PKP Intercity zapewni komunikację zastępczą. Pasażerowie będą mogli podróżować na dwa sposoby: wybierając autobusy z przesiadką na pociąg w Małkini lub w przypadku tych, którzy planują podróż bezpośrednio do Białegostoku, ekspresowym PKP Intercity Busem.

Autobusy na trasie Warszawa Centralna-Małkinia-Warszawa Centralna będą odjeżdżać co 2 godziny i będą skomunikowane z pociągami zatrzymującymi się w Czyżewie, Szepietowie i Łapach. Intercity zapewni 8 par takich połączeń dziennie. Podróż zajmie około 3 godzin. Dodatkowo podróżni będą mogli nadal korzystać z 4 par bezpośrednich połączeń z Warszawy do Białegostoku realizowanych PKP Intercity Busami.

Trwa modernizacja linii łódzkiej. Dzięki niej w 2015 roku czas przejazdu z Łodzi do Warszawy ma się skrócić do 70 minut. Teraz na tej trasie kursuje 19 pociągów Intercity z Warszawy do Łodzi oraz 18 z Łodzi do Warszawy. Komunikacja kolejowa została od września uzupełniona autobusami. Natomiast od 1 października podwojono liczbę kursów między Warszawą a Skierniewicami. Obecnie jeździ tam po 10 porannych autobusów ze Skierniewic i Żyrardowa do Warszawy i po 10 popołudniowych ze stolicy do Skierniewic i Żyrardowa.

W związku z modernizacją linii średnicowej w Warszawie, 27 pociągów Intercity będzie miało zmienione stacje odjazdów lub przyjazdów. Niektóre pociągi będą kierowane na stację Warszawa Gdańska.

Reklama
Reklama

Do września PLK wyremontowały w sumie 730 kilometrów torów i 109 mostów i wiaduktów. Wymieniono ponad 440 kilometrów sieci trakcyjnej, przebudowano 130 peronów.

- W tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe wydadzą na prace remontowe na torach przeszło 7 miliardów złotych – poinformował w poniedziałek Maciej Dutkiewicz z PKP PLK. Na głównych szlakach finalizowane są roboty związane z wymianą torów, systemów sygnalizacyjnych, modernizowane są przejazdy drogowe. Do końca grudnia mają się zakończyć prace na szlakach Warszawa-Wrocław, Warszawa-Kraków oraz Warszawa-Katowice. W tym samym czasie zakończy się modernizacja 350 kilometrów linii Warszawa-Gdynia. W październiku prace remontowe będą kontynuowane m.in.: pomiędzy Warszawą a Skierniewicami, Wrocławiem a Poznaniem, na Centralnej Magistrali Kolejowej czy na linii do Białegostoku.

Reklama
Biznes
Polak wśród najlepszych dyrektorów zarządzających na świecie
Biznes
Grupa Bumech będzie produkować pojazdy wojskowe. Jest umowa
Biznes
Microsoft przekracza barierę 4 bln dolarów. Sztuczna inteligencja i chmura napędzają wzrost
Biznes
Jacek Rutkowski: Nie odchodzę na dobre z Amiki
Biznes
Umowa na 180 czołgów K2. Tym razem skorzysta polski przemysł
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama