We wrześniu grupa Gino Rossi wypracowała 22,7 mln zł przychodów, o 7 proc. więcej niż rok temu. Ciepła i słoneczna aura w ubiegłym miesiącu dała się we znaki obuwniczemu biznesowi (marka Gino Rossi), który miał 14,3 mln zł przychodów, tyle samo co rok temu. Segment odzieżowy (marka Simple) zanotował 8,4 mln zł przychodów, aż o 22 proc. więcej niż przed rokiem.
- Informacja umiarkowanie negatywna, jednakże tłumaczymy ją czynnikiem pogodowym. Po zaprezentowanych segmentach dobrze widać, iż działalność obuwnicza jest bardziej czuła na warunki pogodowe, aniżeli odzież. Chociaż wzrost sprzedaży detalicznej o 3 proc. patrząc na dokonania konkurencji należy uznać z spore osiągnięcie - ocenił Marcin Stebakow, dyrektor działu analiz w DM BPS.
- Po wynikach sprzedaży we wrześniu wyraźnie widać, że nasze kolekcje odzieży i obuwia, przygotowane na sezon jesień-zima, zostały dobrze odebrane przez Klientów. Ponad 20-proc. wzrost sprzedaży marki Simple potwierdza, że w ubiegłym roku podjęliśmy bardzo dobrą decyzję o zmianie systemu zarządzania kolekcją w tej marce i o podjęciu współpracy z nowym zespołem projektantów. Jedną z istotnych zmian była decyzja o poszerzeniu kolekcji Simple w porównaniu do ubiegłorocznej. Oprócz ubrań w stylu dress party mamy teraz szeroką kolekcję ubrań w stylu office, które cieszą się dużym zainteresowaniem Klientek - mówi Tomasz Malicki, prezes Gino Rossi.
Sprzedaż (detaliczna) obuwia Gino Rossi wzrosła we wrześniu o 3 proc., wyraźnie wolniej niż w poprzednich miesiącach tego roku. - Jednak należy pamiętać, że mieliśmy wysoką bazę. Wrzesień ubiegłego roku był wyjątkowy z uwagi na złą pogodę, która sprzyjała sprzedaży obuwia z kolekcji jesienno-zimowej. Z kolei wrzesień tego roku charakteryzował się relatywnie wysokimi temperaturami, jednak udało nam się utrzymać dodatnia dynamikę wzrostu co dowodzi, ze decyzje zakupowe naszych klientów są w mniejszym stopniu determinowane pogodą - mówi Malicki.
Zwraca uwagę, że pozytywnie wygląda także poziom szacunkowych marż wygenerowanych w trzecim kwartale. W Gino Rossi procentowa marża brutto wyniosła 41,1 proc. czyli była nieco niższa niż rok temu (41,6 proc.). Jednak wskaźnik ten bardzo mocno wzrósł w Simple, do 56,1 proc. z 50,6 proc. przed rokiem.