Jakich samochodów szukają Polacy

Dobrze wyposażonych, oszczędnych – mimo taniejących paliw – oraz napakowanych gadżetami. Do tego najlepiej rynkowych nowinek.

Publikacja: 28.10.2014 05:41

Mitsubishi space star – przebój japońskiego koncernu

Mitsubishi space star – przebój japońskiego koncernu

Foto: materiały prasowe

Stąd bierze się gwałtowny wzrost takich marek, jak: Mitsubishi, Mazda, Jeep czy Infiniti, dla którego Polska jest już trzecim największym rynkiem w Europie, po Wielkiej Brytanii i Niemczech. Zaskakujący wzrost sprzedaży notuje Opel.

Dopracowane modele

We wrześniu Opel zarejestrował prawie 2 tys. samochodów osobowych, co w porównaniu z wrześniem ub. roku daje wzrost o 39 proc. Jeszcze lepiej wyglądają dane za okres styczeń–wrzesień: tu sprzedaż zbliżyła się do 19,4 tys., co jest wynikiem lepszym od podobnego okresu sprzed roku o ponad 40 proc. – Po trzech kwartałach mamy już sprzedaż wyższą niż w całym roku 2013. A wrzesień i trzeci kwartał okazały się najlepszymi od 2003 roku – podkreśla Wojciech Osoś, dyrektor PR w General Motor Poland.

Do wzrostu przyczyniła się m.in. Mokka, Meriva, a także Insignia, należąca do liderów w klasie średniej. Na początku przyszłego roku w salonach pojawi się piąta generacja Corsy, która w segmencie klientów indywidualnych kupujących nowe samochody osobowe jest liderem rynku. Po dziewięciu miesiącach rejestracje obecnego modelu sięgnęły 3,3 tys. sztuk. W całej Europie w ciągu 32 lat sprzedaż Corsy doszła do poziomu 12 mln szt. Z nową Corsą wielkie nadzieje wiąże prezes Opla. – To auto jest dopracowane w każdym szczególe, z napędem tak oszczędnym, jak to tylko jest możliwe – podkreślał w rozmowie z „Rzeczpospolitą" prezes Opla Karl-Thomas Neumann.

Rekordowy rok

Polacy, bardziej niż inni Europejczycy, polubili jeepa. Ta kultowa amerykańska marka ma w polskim rynku na razie niewielki udział – 0,6 proc., ale jest to i tak więcej, niż w całej Europie – 0,4 proc. Wzrost sprzedaży jeepów w Polsce od początku roku sięga 45 proc.

Doskonałe wyniki notuje w Polsce także Mazda, która do września sprzedała prawie 5,4 tys. samochodów. Motorem sprzedaży jest nowa kompaktowa mazda 3, ale także większa mazda 6. – To dla nas rekordowy rok. Obecny wynik jest o przeszło 80 proc. lepszy od tego, który wypracowaliśmy w roku ubiegłym – mówi Łukasz Paździor, dyrektor generalny Mazda Motor Poland.

Powody do zadowolenia może mieć również Toyota. Po trzech kwartałach rejestracje aut osobowych tej marki sięgnęły 22,4 tys. sztuk, co jest wynikiem lepszym od ubiegłorocznego o przeszło 30 proc. Udział Toyoty w rynku wynosi obecnie 9,2 proc. i zbliża się do poziomu drugiego pod względem wielkości sprzedaży Volkswagena.

Lepiej niż hybryda

Rekordzistą procentowych zwyżek jest jednak na polskim rynku japoński Infiniti. Dynamika za pierwszych dziewięć miesięcy w porównaniu z 2013 r. wyniosła 232 proc. Wolumenowo wygląda to skromniej – 327 sztuk w tym roku.

– Przebojem w ostatnich miesiącach jest Q50 w wersji 2.0 turbo, który przebił popularnością nawet wersję hybrydową, która sprzedawała się dotychczas najlepiej – mówi Grzegorz Szczypior, dyrektor generalny Infiniti Polska.

Od stycznia sprzedaż aut w UE wyższa o ponad 6 proc. r./r.

Według organizacji europejskich producentów aut ACEA rejestracje nowych aut osobowych w UE przekroczyły we wrześniu 1,23 mln. To wynik o 6,4 proc. lepszy niż rok temu. Za całe trzy kwartały udało się sprzedać ponad 9,5 mln aut, o 6,1 proc. więcej niż w pierwszych dziewięciu miesiącach 2013 roku. Przy czym połowa unijnych rynków była na plusie dwucyfrowym. Sam wrzesień okazał się 13. z kolei miesiącem, w którym liczba rejestracji nowych aut w porównaniu z ubiegłym rokiem rośnie.

Stąd bierze się gwałtowny wzrost takich marek, jak: Mitsubishi, Mazda, Jeep czy Infiniti, dla którego Polska jest już trzecim największym rynkiem w Europie, po Wielkiej Brytanii i Niemczech. Zaskakujący wzrost sprzedaży notuje Opel.

Dopracowane modele

Pozostało 93% artykułu
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?