Reklama
Rozwiń
Reklama

Odpływ w segmencie premium w Chinach

Daimler pokaże najnowsze auto z segmentu luksusu, limuzynę Marcedesa-Maybacha na salonie samochodowym w Guangzhou (20-29 listopada), mimo ostrzeżeń analityków, że zbliża się koniec 10-letniego boomu w sprzedaży

Aktualizacja: 19.11.2014 13:58 Publikacja: 19.11.2014 11:52

Odpływ w segmencie premium w Chinach

Odpływ w segmencie premium w Chinach

Foto: Bloomberg

Odpływ w segmencie premium w Chinach

Daimler pokaże najnowsze auto z segmentu luksusu, limuzynę Marcedesa-Maybacha na salonie samochodowym w Guangzhou (20-29 listopada), mimo ostrzeżeń analityków, że zbliża się koniec 10-letniego boomu w sprzedaży

Rozmiary największego na świecie rynku samochodowego oznaczają, że ta niemiecka firma i jej podobne, jak Jaguar Land Rover, nie mogą ignorować go. Aby zmniejszyć koszty i potencjalne rabaty w miarę słabnięcia popytu na luksus, zaczynają albo zwiększają produkcję w Chinach. Dla producentów segmentu premium szczególnie ważna jest szybka reakcja na zmiany preferencji konsumentów po podjęciu 2 lata temu przez prezydenta Xi Jnpinga kampanii przeciwko ekstrawagancjom w życiu publicznym. Firma badania rynku IHS Automotive przewiduje, że sprzedaż aut segmentu premium zmaleje do 2018 r. do 5 proc. ze średniego wzrostu o 30 proc. rocznie w ostatniej dekadzie.

- Zależy nam na długotrwałym wzroście, wraz z jakością. Nie chodzi tylko o ilość — stwierdził prezes Jaguara Land Rovera, Ralf Speth w październiku w Changshu podczas otwarcia pierwszej zagranicznej fabryki tej grupy.

Podejmowanie działalności na miejscu pozwoli producentom pojazdów luksusowych szybko reagować na zmieniające się tendencje na rynku. Uchroni ich ponadto od płacenia wysokich ceł i ułatwi proponowanie konkurencyjnych cen.

Reklama
Reklama

Nie ma oznak na to, by malało zainteresowanie zagranicznych firm sprzedażą samochodów segmentu premium w Chinach, mimo że wprost gospodarczy w tym kraju jest najmniejszy od I kwartału 2009. W ubiegłym miesiącu Ford wprowadził na rynek luksusową markę Lincolna, a Volkswagen zamierza od przyszłego roku oferować luksusowe auta. A rynek tych najdroższych, w cenie ponad 2 mln juanów (326 632 dolarów) mocno zmalał. Firma doradcza A. T. Kearney przewiduje, że w najbliższych 5 latach będzie on rosnąć minimalnie. Sprzedaż także mniej drogich marek, BMW i Land Rovera, też wolniej rosną.

— Sytuacja gospodarcza jest zła — uważa Robin Lu, założyciel działającej od 12 lat w Szanghaju firmy doradczej, który odroczył zamiar kupna w tym roku nowego BMW na miejsce 9-letniego Chevroleta — Zwykle miałem kilkudziesięciu klientów, ale teraz wielu z nich odeszło, zwłaszcza z sektora przemysłu i luksusu.

Dealerzy zauważyli, że klienci szukają teraz w salonach czegoś tańszego. — Niektórzy, których stać na auto segmentu premium i mieli plany kupna takiego, zmienili podejście, wolą poczekać i rozejrzeć się — stwierdził jeden z szefów dużej firmy dealerskiej notowanej na giełdzie w Hongkongu.

Luksusowe marki, Cadillac i Infiniti dołączają do grona tych, którzy produkują w Chinach, inną strategią jest oferowanie mniejszych, podstawowych wersji pojazdów z segmentu premium. Zdaniem Andreasa Graefa z A. T. Kearney z Szanghaju, ta ostatnia tendencja rozpowszechnia się już w segmencie superluksusu. — Można już kupić małego Rolls-Royce, mniejszego Bentleya, prawdopodobnie wkrótce pojawi się mniejszy Maserati.

Odpływ w segmencie premium w Chinach

Daimler pokaże najnowsze auto z segmentu luksusu, limuzynę Marcedesa-Maybacha na salonie samochodowym w Guangzhou (20-29 listopada), mimo ostrzeżeń analityków, że zbliża się koniec 10-letniego boomu w sprzedaży

Pozostało jeszcze 92% artykułu
Reklama
Biznes
Afera korupcyjna na Ukrainie, tania energia, Pekin puszcza oko do Madrytu
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Biznes
Sebastian Kondracki: Bielik AI ma już milion pobrań. I w żadnym wypadku nie jest na sprzedaż
Patronat Rzeczpospolitej
Samodzielność to nowa waluta przyszłości
Biznes
Pożyczki z SAFE zagrożone, odwet Brukseli na Chinach i zwolnienie z relokacji
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Afryka otwiera drzwi dla polskich firm. Rusza ekspansja
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama