Kontrakt dotyczy także tzw. Generalnej Umowy Licencyjnej, dającej polskiej spółce na dziesięć lat status wyłącznego licencjodawcy wszystkich marek Accoru w regionie. Na nowe hotele i licencję Orbis wyda 142 miliony euro.

- Kończymy ustalanie z bankami warunków kredytu, który w ok. 80% pokryje cenę zakupu, a w przyszłości będzie mógł być zastąpiony środkami z emisji obligacji. Pozostałe 20 proc. sfinansujemy ze środków własnych - powiedział prezes Orbisu Gilles Clavie. Transakcja ma być sfinalizowana 7 stycznia.

Zgodnie z umową Orbis przejmie obecną sieć Accoru, czyli 46 hoteli w sześciu krajach: Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji i na Węgrzech. Wszystkie działają pod markami Accor: Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis i ibis budget. 38 obiektów prowadzi działalność, natomiast 8 to hotele dopiero planowane. Trzy czwarte objętych umową hoteli znajduje się w stolicach. - Dzięki transakcji znacząco zwiększymy biznes i będziemy mieli ponad 110 hoteli oraz możliwość rozwoju w 16 krajach. W ten sposób bardzo wzmocnimy nasza? pozycje? największej sieci hotelowej w Europie Środkowej – zapowiada Clavie.

Strategia Orbisu zakłada wzmocnienie pozycji lidera w regionie poprzez dalszy rozwój i zwiększenie efektywności sieci hoteli. Grupa skupia się na ekspansji poprzez zawieranie umów o zarządzanie, franczyzę oraz na inwestycjach w hotele własne.

Obecnie Orbis posiada 68 hoteli w Polsce i krajach bałtyckich. W pierwszym półroczu 2014 roku firma weszła na rynek łotewski, wprowadzając w Rydze trzy marki: Mercure, ibis Styles i Pullman. Poza rozwojem sieci poprzez umowy franczyzy, Orbis zaczyna realizować także własne projekty inwestycyjne, np. hotel Mercure w Krakowie. Spółka podpisała już umowę przedwstępną na zakup gruntu i czeka na uzyskanie pozwoleń, aby kontynuować projekt.