Jak tłumaczy nam Miranda Jędrzejowska, marketing manager w spółce Berrylife, ostatnio największą popularnością cieszą się tzw. videowalle, czyli systemy połączonych ze sobą monitorów, tworzące wielkoformatowe ściany wizyjne.

 - Niejednokrotnie wystawcy używają ich w połączeniu z nakładkami dotykowymi, pozwalającymi na wielodotykową obsługę ścianki. To oznacza, że w jednym momencie treści mogą być przeglądane przez kilka osób. Chętnie wykorzystywane są również różnego rodzaju stoły multimedialne, podłogi i ściany interaktywne. Klucz do sukcesu leży jednak w pomyśle na ich zastosowanie. Nie jest bowiem niczym nowym, że aby odbiorca przez moment skupił uwagę na naszej marce, musimy go podejść, zatrzymać, zaangażować. Tu z pomocą idą właśnie nowe technologie - podkreśla Jędrzejowska.

Spore oczekiwania związane są z rzeczywistością wirtualną. Już dziś można przenieść się do cyfrowego świata np. w goglach Oculus Rift. Urządzenie wyświetla oddzielny obraz dla każdego oka, posiada wbudowane sensory ruchu, żyroskop, akcelerometr i pozwala na stosunkowo rzeczywiste odczucie przestrzeni, w której znajduje się użytkownik. Urządzenie coraz częściej można znaleźć na różnego rodzaju targach i imprezach firmowych. - Wystawcy, którzy decydują się na taką formę promocji nie mają większych problemów z przyciągnięciem odwiedzających. To daje ogromne możliwości, deweloperzy mogą w niemal namacalny sposób pokazać klientom ich przyszłe mieszkania, muzea przybliżyć życie w historycznych osadach, producenci np. samochodów przetestować prototyp nowego modelu. Podejmujemy też próby łączenia gogli Oculus Rift z kontrolerem Leap Motion. To urządzenie do nawigacji ruchem i gestami - zaznacza Miranda Jędrzejowska.

Innymi technologicznymi nowościami w branży jest druk 3D. - To technologia w dalszym ciągu niszowa, chociaż wszystkie znaki - zarówno na rynku jak i w raportach firm analitycznych wskazują, że w latach 2016-2018 nastąpi gwałtowny wzrost jej popularności - dodaje Paweł Ślusarczyk z firmy Centrum Druku 3D.