Według IDC Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker sprzedaż smartfonów na świecie 2014 roku wyniosła 1,3 mld sztuk, co stanowi wzrost o 26,3 proc. w porównaniu z rokiem 2013. Trend wzrostowy prawdopodobnie utrzyma się – według prognoz w roku 2015 1,4 mld smartfonów znajdzie nabywców. To o 12,2 proc. więcej niż w roku 2014.

Jednak już według raportu IDC średnia cena urządzenia na świecie będzie spadała - w 2014 roku wyniosła 297 dol. Zgodnie z prognozami, do 2018 roku kwota ta ma spaść do 241 dol. W przypadku krajów rozwijających się, takich jak np. Indie, kwoty te są znacznie niższe: średnia cena smartfona w 2014 roku wyniosła 135 dol., a za cztery lata osiągnie 102 dol. Polacy również chętnie kupują telefony przystępne cenowo co potwierdza prodecent aparatów pod marką Philips.

Jak pisaliśmy już w "Rz" 40 proc. sprzedaży telefonów przypada już na sieci handlowe a nie operatorów telekomunikacyjnych, dotąd zdecydowanie dominujących na rynku. Chodzi nie tylko o specjalistyczne sieci ze sprzętem elektronicznym, ale także sieci hipermarketów czy dyskontów. W ich ofercie można znaleźć wiele nawet niszowych marek, które nie narzekają jednak na brak powodzenia właśnie z powodu niższych cen niż w przypadku modeli uznanych marek jak Apple czy Samsung.