Według międzynarodowej firmy doradczej Frost & Sullivan globalna sprzedaż aut w pełni elektrycznych sięgnie w tym roku 0,5 mln sztuk, a europejski rynek tego typu pojazdów należy do najszybciej rosnących. Jednak jeszcze szybciej będzie rosła sprzedaż hybryd ładowanych z gniazdka, od których tylko krok do aut wyłącznie na prąd.
Auta hybrydowe typu plug-in ma w ofercie coraz więcej producentów. W USA popularnym modelem jest Chevrolet Volt, który w Europie ma bliźniaka – Opla Amperę. Tego ostatniego można zobaczyć m.in. na polskich drogach.
W Europie klientów szybko zdobywa Mitsubishi Outlander PHEV. Ten pierwszy hybrydowy SUV ze stałym elektrycznym napędem na cztery koła i generatorem prądu znalazł w ub. r. blisko 20 tys. nabywców, tj. przeszło połowę kupujących wszystkie odmiany outlandera. W Wielkiej Brytanii, a także w Holandii i w Skandynawii, Outlander PHEV stał się najpopularniejszym samochodem hybrydowym.
Limuzyna z wtyczką
System plug-in przyjmuje się także w markach premium. BMW sprzedaje od połowy ubiegłego roku sportowy model i8, rozpędzający się do setki w 4,4 s. W tym roku do sprzedaży wejdzie kolejna hybryda plug-in, model X5.
– Innowacyjna technologia zastosowana w i8 będzie teraz trafiać do bardziej standardowych modeli – zapowiada Katarzyna Gospodarek z BMW Group Polska.