Jak wynika z badań zrealizowanych na zlecenie RTB House przez Grupę IQS, recenzje, testy i artykuły są jednymi z najpopularniejszych źródeł informacji o produktach, bez względu na to czy kupujemy w internecie czy w tradycyjnym sklepie.

Analizy pokazują, że w zależności od kategorii asortymentu, na wczesnym etapie podejmowania decyzji o zakupie recenzje śledzi nawet 85 proc., testy przegląda 81 proc., a artykuły czyta 76 proc. internautów.

– Przeanalizowaliśmy podejście internautów do różnych źródeł informacji i wiemy jak istotna dla rozważających zakup jest wiedza płynąca z recenzji czy testów. Na tej podstawie opracowaliśmy nowe rozwiązanie, które umożliwia promocję artykułów publikowanych w serwisach i na blogach tematycznych – mówi Wojciech Głowacki, business development director RTB House w Polsce. Serwisy tematyczne i blogi eksperckie, na których publikowane są recenzje i testy produktów również zyskują na współpracy z producentami. Promocja wybranych przez producenta treści zwiększa ruch na stronie i wspiera działania wizerunkowe portali.

W Polsce z rozwiązania RTB House skorzystali już m.in. tacy producenci jak ASUS, LG, Panasonic, Olympus czy Volkswagen.