W planach ratunkowych przewidywane jest pozbycie się przez Sharpa produkcji monitorów LCD do tabletów i smarftonów. W zamian za to miałaby zostać dokapitalizowana przez rządową agencję Innovation Network Corporation of Japan (INCJ) Kwota wsparcia, to 100 mld jenów (ok 1,25 mld dol.).

Zarząd Sharpa chciałby jednak utrzymać kontrolę nad działem LCD. Firma jest w fatalnej sytuacji finansowej. Ten rok najprawdopodobniej zamknie stratą, trzecią w ciągu ostatnich lat. Firma już raz otrzymała wsparcie państwa — W 2012 wynegocjowała od rządu 150 mld jenów. Tak jak to było w poprzednim przypadku Sharp teraz obiecuje, że przeprowadzi restrukturyzację. Ale jego najwięksi wierzyciele — Mizuho Bank i Bank of Tokyo- Mitsubishi chcą radykalnej zmiany modelu biznesowego.

Sharp obiecuje więc, że do maja 2015 przygotuje radykalny program naprawczy, ale dotychczas zarząd zarzekał się, że w żadnym wypadku nie planuje pozbycia się dochodowego działu LCD, który przynosi ok 1/3 wpływów ze sprzedaży. Jednocześnie jednak coraz trudniej jest mu konkurować nie tylko z japońskim Japan Display, ale i firmami chińskimi oferującymi monitory po znacznie niższych cenach. 35 proc. Japan Display już należy do INCJ, więc logiczne byłoby połączenie tego biznesu z Sharpem.

INCJ powstał w 2009 roku, kiedy rząd japoński był zdeterminowany, aby pomóc rodzimemu przemysłowi. Agencja została wyposażona w kwotę ok 3,8 mld dolarów, a proces inwestycyjny miał być nadzorowany przez Ministerstwo Gsospodarki, Handlu Przemysłu. Odrębnie Sharp zwrócił się o pomoc także do wyspecjalizowanego funduszu Japan Industrial Solutions, by skłonić go do zainwestowania 30 mld mld jenów. Do tej transakcji jednak nie doszło.

Sharp miał w Polsce fabrykę telewizorów, która w ubiegłym roku została przejęta przez słowacką spółkę Universal Media Corporation (UMC). Wykupiła ona 100 proc. udziałów w Sharp Manufacturing Poland (SMPL), fabryce telewizorów LCD Sharpa w Łysomicach pod Toruniem W ramach umowy UMC przejęło wszystkie udziały w łysomickim zakładzie. UMC otrzymał wtedy prawo do korzystania z marki Sharp, zarówno jeśli chodzi o urządzenia audio, jak i video. Jak podały wtedy firmy w komunikacie japoński Sharp miał także też wspierać badania i rozwój telewizorów LCD sprzedawanych przez słowacką firmę pod marką Sharp. Cała transakcja miała zostać zakończona do 31 marca 2015 roku.