P&G prowadzi już rozmowy z potencjalnymi kupcami - twierdzi agencja Bloomberg, informując, że negocjacje trwają m.in. z przedstawicielami niemieckiego koncernu Henkel, holenderskiego Unilever, amerykańskich Revlon oraz Coty, a także japońskiego potentata chemiczno-kosmetycznego Kao. Agencja Reuters pisze, że wśród potencjalnych kupców są także L'Oreal, Colgate i Kimberly Clark.

Według doniesień prasowych, P&G zamierza sprzedać wszystkie swoje marki perfumeryjno-kosmetyczne. Za wszystkie chce w sumie 18 mld dol., ale nie wyklucza też sprzedawania ich pojedynczo.

Amerykański koncern rozpoczął latem program oszczędnościowy wart w sumie 10 mld dol. Za przebudową struktury firmy idzie pozbywanie się kolejnych marek. Celem jest pozbycie się w sumie 90 marek. W sprawie 35 decyzje już zapadły.

Agencje spekulują, że wkrótce na sprzedaż zostaną także wystawione marki Aussie, Herbal Essences, Covergirl i Head & Shoulders.

W zeszłym roku koncern sprzedał markę Duracell (baterie i akumulatory) funduszowie Berkshire Hathaway, który należy do Warrena Buffetta. Z kolei marki Zest i Camay (mydło) kupił Unilever.