Famur i Kopex wierzą w zagranicę

Wejście na nowe rynki to okazja do zwiększenia przychodów. Ucierpiały one wskutek zmniejszenia inwestycji polskich kopalń.

Publikacja: 21.04.2015 21:09

Wejście na nowe rynki to okazja do zwiększenia przychodów. Te ucierpiały wskutek zmniejszenia inwest

Wejście na nowe rynki to okazja do zwiększenia przychodów. Te ucierpiały wskutek zmniejszenia inwestycji polskich kopalń.

Foto: Fotorzepa/Rafał Klimkiewicz

Jak zauważa Mirosław Bendzera, prezes Famuru, branża musi się zmierzyć z problemem spadających cen surowców. – Problemy dotykają praktycznie wszystkich producentów węgla. Jednym z widocznych skutków tej sytuacji jest ograniczanie nakładów inwestycyjnych w tej branży, co również przekłada się na kondycję firm funkcjonujących jako jej zaplecze – tłumaczy „Rzeczpospolitej".

Krajowe spółki nie załamują rąk i szukają szans za granicą. Już w 2014 r. zagranica odpowiadała za 26 proc. przychodów Famuru i 43 proc. Kopexu. Teraz statystyki mogą być jeszcze lepsze. – Kopex prowadzi intensywne działania prosprzedażowe na rynkach zagranicznych. Sprzedaż na te rynki jest dla nas podstawowym remedium na spodziewane niższe przychody w kraju – deklaruje Józef Wolski, prezes Kopexu. – Najbardziej zaawansowane prace są na rynku argentyńskim i rosyjskim, intensywnie działamy w Chinach. Naszym celem jest wzrost portfela zamówień za granicą jeszcze w I półroczu 2015 r. – podkreśla.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Kanada uderza w dwór i krewnych Putina oraz byłą szefową MSZ Austrii
Materiał Promocyjny
Rockfin na fali wznoszącej
Biznes
Za dużo OZE w Polsce? Zakaz rosyjskiego gazu. Sukces Airbusa na Airshow w Paryżu
Biznes
Sprawiedliwa, konkurencyjna i akceptowalna dla przedsiębiorców transformacja
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Smartfon Trumpa ma kosztować 499 dolarów. CNBC: będzie produkowany w Chinach