Aktualizacja: 21.04.2015 21:09 Publikacja: 21.04.2015 21:09
Wejście na nowe rynki to okazja do zwiększenia przychodów. Te ucierpiały wskutek zmniejszenia inwestycji polskich kopalń.
Foto: Fotorzepa/Rafał Klimkiewicz
Jak zauważa Mirosław Bendzera, prezes Famuru, branża musi się zmierzyć z problemem spadających cen surowców. – Problemy dotykają praktycznie wszystkich producentów węgla. Jednym z widocznych skutków tej sytuacji jest ograniczanie nakładów inwestycyjnych w tej branży, co również przekłada się na kondycję firm funkcjonujących jako jej zaplecze – tłumaczy „Rzeczpospolitej".
Krajowe spółki nie załamują rąk i szukają szans za granicą. Już w 2014 r. zagranica odpowiadała za 26 proc. przychodów Famuru i 43 proc. Kopexu. Teraz statystyki mogą być jeszcze lepsze. – Kopex prowadzi intensywne działania prosprzedażowe na rynkach zagranicznych. Sprzedaż na te rynki jest dla nas podstawowym remedium na spodziewane niższe przychody w kraju – deklaruje Józef Wolski, prezes Kopexu. – Najbardziej zaawansowane prace są na rynku argentyńskim i rosyjskim, intensywnie działamy w Chinach. Naszym celem jest wzrost portfela zamówień za granicą jeszcze w I półroczu 2015 r. – podkreśla.
Telewizja Russia Today - propagandowa tuba rosyjskiego reżimu, dostała w minionym roku rekordową kwotę pieniędzy...
Już trzy czwarte firm w Unii osiągnęło w 2024 r. co najmniej podstawowy poziom wykorzystania technologii cyfrowy...
Upadłe Rafako i Hutę Częstochowa dotychczas łączył jeden, wspólny sposób ratowania poprzez udział spółek Skarbu...
Blisko połowa Polaków nie widzi swojej drogi zawodowej w prowadzeniu własnego biznesu, choć ponad 80 proc. uważa...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Amerykański gigant ogłosił plany znacznego zwiększenia swojej obecności w Europie – rozbuduje centra danych, zwi...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas