- Tegoroczna edycja potwierdza, że salon jest największą tego typu imprezą na świecie i zapowiada się bardzo dobrze — stwierdził na konferencji prasowej wiceprezes ds. strategii i marketingu, Marwan Lahoud, także przewodniczący francuskiego zrzeszenia przemysłu lotniczo-kosmicznego GIFAS.
Po raz pierwszy w powietrzu zaprezentuje się nowy samolot regionalny CS300 CSeries kanadyjskiego Bombardiera, po wielu problemach i opóźnieniach. Premierowy będzie także pokaz wojskowego samolotu transportowego An-178 ukraińskiego Antonowa, który wcześniej w maju wykonał pierwszy lot. Rosyjskie i amerykańskie samoloty wojskowe nie będą wykonywać lotów pokazowych. Pakistan pokaże samolot bojowy JF-17, Francuzi - oczywiście swego Rafale. Wśród maszyn cywilnych gwiazdą będzie nadal samolot dalekiego zasięgu z elementami kompozytowymi A350. Ciekawostką Airbusa z kolei - e-fan o napędzie elektrycznym.
Po przerwie z powodu cięć w budżecie USA na obronę wracają do Paryża samoloty wojskowe. Nie będzie wśród nich najnowszego myśliwca F-35 Lockheeda Martina. Jego producent stwierdził, że pracuje na usunięciem stosunkowo banalnych kwestii związanych z nową wersją zautomatyzowanego systemu logistycznego ALIS. System umożliwia codzienne użytkowanie floty F-35: planowanie misji, rozkładu lotów, rutynowe przeglądy i naprawy, wyszukiwanie części zamiennych i ich zamawianie. Lockheed stara się przygotować mniejszą lżejszą wersję ALIS przed lipcem, kiedy to marynarka wojenna USA zamierza ogłosić gotowość bojową pierwszego dywizjonu 10 myśliwców.
Lahoud dodał, że harmonogram dostaw wojskowych AA400M może ulec zakłóceniom po tragicznej katastrofie pod Sewillą, ale nie chciał poruszać sprawy wyjaśniania przyczyn. — Prace trwają. Do czasu zrozumienia zasadniczej przyczyny uczulono użytkowników ze względów ostrożności. Gdy tylko zaczęliśmy typować pewne aspekty tego, co się zdarzyło, było naszym obowiązkiem ostrzec użytkowników — powiedział. Według 2 osób, do katastrofy mogło dojść z powodu sposobu zainstalowania oprogramowania pracy silników, ale za wcześnie jeszcze na wykluczenie innych przyczyn.
A400M zostanie pokazany na międzynarodowym salonie pod Paryżem, ale nie będzie wykonywać codziennych lotów pokazowych.