Prace notowanego na NC studia Bloober Team nad tą grą trwały kilka miesięcy. Jak zapewnia Piotr Babieno, prezes spółki, teraz są na ukończeniu. – W trakcie prac nad projektem „Scophophobia" doszło do wyodrębnienia dwóch osobnych projektów, bazujących na tych samych rozwiązaniach technologicznych – podkreśla.

Zaraz za „Layers of Fear" premierę będzie miał inny tytuł: „This red game without a great name", przygotowany przez spółkę zależną iFun4all. Po wakacjach zadebiutować może inna gra tej firmy - Blind'n'Bluff, przeznaczona na konsolę Xbox. Sama „Scophophobia" na rynku pojawić się ma jeszcze w tym roku.

W czwartek miała natomiast miejsce premiera flagowego tytułu studia Bloober na nowej platformie. Gra „Brawl" została przygotowana na konsolę NVIDIA Shield. Kilka dnia wcześniej tytuł trafił na rynki azjatyckie. Grę mogą tam kupić posiadacze konsoli PlayStation 4. - Już wkrótce będziemy mogli pochwalić się nowymi rynkami i platformami, na których zadebiutuje Brawl – zaznacza Piotr Babieno.

Bloober Team powstał w 2008 r. Specjalizuje się w tworzeniu gier z gatunku thriller/horror skierowanych do odbiorcy dorosłego. Jest autoryzowanym developerem na wszystkie liczące się platformy takie jak min. Playstation 4, Xbox 1, WiiU, iOS, Android czy Oculus Rift. Zatrudnia i współpracuje z grupą ponad 50 specjalistów. Obecnie Bloober Team pracuje nad własnymi, dużymi markami jak wspomniana „Scopophobia" i „Medium". Ta ostatnia gra w 2014 r. w ramach programu Creative Europe dostała grant – 150 tys. euro.

Bloober Team w 2014 r. osiągnął 6,13 mln zł przychodów i wypracował 1,44 mln zł zysku netto. Spółka jeszcze w tym roku chce przenieść się na główny parkiet GPW.