Reklama
Rozwiń

Zagraniczna ekspansja jest niezbędna, by konkurować

Osiągnęliśmy taki etap w rozwoju firm, że chcąc nadal iść naprzód, musimy wyjść w świat – mówili przedsiębiorcy podczas gali „Rzeczpospolitej" w Krakowie.

Publikacja: 16.06.2015 22:00

Nasi laureaci podczas krakowskiej gali

Nasi laureaci podczas krakowskiej gali

Foto: Fotorzepa, Karolina Jonderko Karolina Jonderko

– W przypadku produktów, przy powstaniu których nakłady na badania i rozwój są znaczące, aby uzyskać efekty skali, eksport jest niezbędny – twierdzi Ryszard Florek, założyciel i prezes Fakro, laureat tytułu Osobowość Eksportu przyznanego przez „Rzeczpospolitą".

Jego zdaniem, wchodząc na nowy rynek, trzeba przezwyciężyć wiele przeszkód, zazwyczaj trudnych do przewidzenia. – Gdziekolwiek się pojawiamy, tam ceny okien dachowych spadają nawet o kilkadziesiąt procent. To często zaburza nasze dokonane wcześniej analizy – dodał.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI
Biznes
Fundacja rodzinna, czyli międzypokoleniowy skarbiec
Biznes
Microsoft zwolni 9000 pracowników, bo inwestuje w sztuczną inteligencję
Biznes
Del Monte ogłosiło upadłość. Klienci odwrócili się od konserwowanej żywności
Biznes
KE proponuje nowy cel emisji, polski opór wobec ETS2 i umowa USA-Wietnam